Androidnál M-től kezdve lesz alapértelmezett az engedélyek on-demand jellegű kérése. Eddig ez nem így volt, telepítéskor tolt mindent a szegény felhasználó arcába, aki - ha ki akarta próbálni az aktuális kedvenc játékot - kénytelen volt minden engedélyt elfogadni, kivétel nélkül. Persze 3rd party ROM-ok/eszközök lehetővé tették ezek mélyebb szabályzását, de ez a Google-féle vanilla Android verziótól (ami ugye a fejlesztői referenciának számító Nexus eszközökön is fut) eltérő viselkedés. Őszintén kíváncsi vagyok, hogy az alkalmazások hány százaléka nem szállna el, ha futás közben mégsem férne hozzá egy egyébként manifestben igényelt képességhez. Android 4.3-ban egyébként megjelent ez a fajta viselkedés, de aztán - kompatibilitási aggályok miatt - kiszedték belőle.
"A programokra keresest sem igazan ertem mint ujdonsagot"
Vanilla launcher nem tudott eddig keresni. Persze ezen lehetett a legkönnyebben segíteni, mindenesetre én érzek benne némi iróniát:)
"A probléma az, hogy Gizikének fogalma sincs, hogy azok mik."
Épp ezaz, mindent elfogadott gondolkodás nélkül, aztán csodálkozott, ha a cuki beszélő párna app használata után többezres számlát kapott. Ezek után ha feljön egy teljesen váratlan kérés, lesz esélye szelektíven elutasítani.
"Widgatek még most sincsenek az iOS-ben."
iOS8 óta vannak. Valóban nem az a koncepció, mint Androidon, home screen helyett a lehúzható sávban találhatóak meg, de szerintem mindkét megközelítésnek vannak előnyei.
Egyébként nem értem ezt a "milyen feature melyik rendszerben volt előbb" játékot. Régóta másol mindegyik mindegyikről, és ezzel a felhasználók nyernek. Engem pl nem tud érdekelni, hogy felső értesítési sáv Androidon volt előbb, ha jó a megoldás; ugyanígy örülök annak is, hogy a robotos rendszeren értesítések képesek megjelenni a lezárt képernyőn - külső, "mindenhez hozzá akarok férni" alkalmazások telepítése nélkül.