Nnna, akkor beszéljünk a lényegről. Ma volt kicsit több időm (hagytak a csajok játszani, sokat aludtak :) ) és komolyabban nekifeküdtem újra. ~7 óra 30 perc játékidő után ott tartok, hogy az első pályát letudtam kb. 1 óra alatt 90%-ra (ghost mode, kb. 90% pénz összeszedése, minden fontosabb extra megvan), majd a két rövidebb intermezzo után (Void, hajóút) Karnaca-ban az első pályának az első részét... nos, hamarosan befejezem. Igen, lassan haladok, mert ghostra játszok, és az időigényes tud lenni, nade akkor is: az első komolyabb pálya első helyszínén annyi teendő/hidden place/felfedeznivaló/nevezdahogyakarod van, hogy 5-6 órát is ellehetsz rajta (ok, terepismeretem még nem volt, és extra óvatosan közlekedek, meg mindenhol alaposan szeretek körbenézni) - barátaim, ez bizony value for money... :) A kezdőponttól a helyszín vége kb. 100 m-re van légvonalban, tehát egy (érzésre) nagyjából 100x100-as területről beszélünk... és ~5 óráról, tetszikérteni.... A D1 jellemzően 3 emeletes épületei itt sokszor 5-6 szintesek is akár, és rengeteg az alternatív útvonal, rejtett zug, zsákutca, stb. Maximalisták jól ellehetnek itt... :)
És őszintén, én spec. sz*rok a grafikai szívásokra, az első fél órában idegesítőek, aztán megszokod, és pont nem fog érdekelni, már ha játékélményre vágysz, és bele akarsz merülni a játék világába. Ha végig akarsz rohanni rajta, akkor szívni fogsz, mert valóban van input lag, meg mindenféle egyéb lag, meg lassulások, meg ilyenek. De ha a D1 utánozhatatlan hangulatát várod vissza, és azt akarod, hogy megszűnjön a külvilág, és minden sarkon kíváncsian és néha parázva fordulj be, hogy mi vár odaát.... nos, akkor jó helyen jársz!
Pár példa:
- A night vision tök jó lett, nem megy el minden szín, mint a D1-ben, és kicsit witcher-szerűen ilyen "lökéshullámok" mentén látod amit látni kell. Hangulatos lett, látványos, nehezebb, mint volt (rövidebb a hatótávolsága), de tök jó!
- A szívvel kiválaszthatsz rúnát/bonecharmot, amit lockolhatsz, és amikor elteszed a szívet, a lockolt cucc markere megmarad a képernyőn, így könnyebb navigálni - egyszerű, nagyszerű
- Agyalni lehet jó sokat. Belefutottam egy olyan szituációba, amikor egy Overseer osztotta az észt három civilnek, egy társa 90 fokban tőle álldogáll és hallgatja, a beszélő mögötti asztalon két rúna meg egy bonecharm, szerezd meg úgy, hogy ne vegyenek észre sem az őrök, sem a civilek, persze még nincsenek tápos mágiáid, csak a szív, meg a far reach/blink (meg esetemben a dark vision). Hát, eltartott egy darabig, míg megoldottam, ugyanis ha az egyiket üvegcsörömpöléssel elcsaltam, akkor az elcsalás irányában arra őgyelgő két újabb civil látott meg "munkavégzés" közben, viszlát ghost mode... :)
- A lore megint nagyon részletes, sok a jegyzet, rengeteg beszélgetést lehet kihallgatni, "él a világ", most is meg lehet menteni jó embereket, ilyenek. Látszik, hogy nagyon ráfeküdtek erre nem csak a menj oda-öld meg-cinematic-ismételd séma megy.
- Nem csőjáték, de ez gondolom már kiderült a fentiekből. Iszonyú sok lehetőséged van megoldani a kihívásokat, és érdemes is elszöszölni, mert az adja a játék igazi értékét, ha okosan oldod meg a helyzeteket, nem pedig erővel. Legalábbis szerintem.
bazccka, itt nem arról van szó, hogy harmatgyenge a gép, hanem arról, hogy iszonyat erőforrás-igényes lett a game, amit a teljesítmény nem indokol! Szerintem ez az engine hibája, de lehet, hogy nem - mint mondtam, különösebben nem is érdekel. De azért ne kelljen már kétévente 500e-ért új gépet venni, ha az ember élvezhetően akar játszani (amikor ~2 éve megvettem a GTX770-et, a videókártyák erősorrendjében asszem 13. volt, szóval nem a legszarabb darab. Elvárnám tőle, hogy ma se legyen gondja semmivel - de ezzel a szerencsétlen enginnel meggyűlik a baja rendesen, bármi mást futtatok semmi gond, de ez az engine kicsinálja. Nemá.)