Nekem alapjában véve tetszik, ami engem is meglep, mert ez a cyberpunk irányzat sokkal kevésbé az én világom, mint a hagyományos középkori fantasy. Viszont pár dolgot még tényleg javíthatnának, a mozgásanimációk gyengék, és a harcrendszer is a béna Gothic 3 / Risen vonalat látszik továbbvinni. Valamint azt sem értem, miért nem mernek a mai napig visszanyúlni a Gothic 1-2 fejlődési rendszeréhez. Messze a legjobb és legélethűbb rendszer volt amit azóta is láttam RPG-ben.
Ez a "szintlépéskor pár kattintással hirtelen erősebb meg okosabb, meg gyorsabb leszek" dolog már 10 éve is gagyinak tűnt nekem, nem értem, hogy lehet azóta is a standard az RPG-kben. Sokkal emészthetőbb, életszagúbb és még hangulatosabb is volt az eredeti széria rendszere, hogy szintlépéskor tanulási pontokat kapsz, aztán eldöntöd, hogy miben akarod fejleszteni magad, elbattyogsz a legközelebbi tanárhoz, és alaptulajdonságokat, képességeket vagy fegyverjártasságot javítasz. Plusz az is felettem áll, hogy miért nem lehet azt is átemelni az eredeti Gothicokból, hogy a fegyverjártasság növekedésével fejlődnek a harc animációi is. Hatalmas fun volt, tényleg érezted a fejlődést, és bazi nagy pluszt adott a beleélhetőséghez. Azóta sem sikerült egy RPG-nek se megcsinálnia.
Komolyan mondom, az ezredforduló után készült Gothichoz képest sok területen a mai bestseller AAA RPG címek fasorban sincsenek. Az említett fejlődési rendszer, fejlődő animációk, de például a vadvilág és az NPC-k mesterséges intelligenciája, vagy a teljes leszinkronizáltság, amit ma gyakorlatilag csak a Witcher széria tud felmutatni. Zseniális dolgok voltak benne, amiket baromi egyszerű lenne ma is megcsinálni, de hurka hozzá a játékipar. Meg ugye akkor még volt igény a minőségre fejlesztői és játékosi oldalról is.