Törpéknek a lényege a távharcászok...A közelharci egységeknek az a feladata, hogy feltartsák az ellent. Ergó törp játékosnak a legfontosabb, hogy biztonságban tartsák a távolsági harcosait (nem azért mert könnyű lenne őket megölni, hanem azért mert a sebzést nagy részét a távolsági sebzés adja).
Törpék ellen meg ennek a fordítottja kell: Nincs lovasságuk, így mindenféle gyors és némileg páncélozott csapattal meg kell őket kerülni, bedarálni vagy feltartani a távharcászait (ostromgépeit azonnal leverni, mert csúnya dolgokra képesek), majd lehet őket hátbatámadni és kész is. Erős vezetőikre meg mehet valami jó kis egy egységre ható mágia vagy képesség, aztán már végük is van. Egyébként a tábornokokat szépen likvidálni is lehet és akkor egy csomó bufftól elesnek a csapatok (lehet támadni direktben a kémekkel a tábornokot így, aki sebzett állapotban vonul harcba és így még könnyebb elkapni ).
Az a jó a játékban egyébként, hogy nagyon ki van alakítva minden népnek az erőssége és gyengesége is. Az Empire talán az a nép, aminek mindene van, de egyik se igazán erős (talán az a hiányosság, hogy nincs légi egysége)....Minden más nép valamiben erős, cserébe viszont vannak gyengeségei.