Még sokkal nehezebb lenne egy újoncnak belekezdenie a játékba, ha még kis ikonokat (és még egy csomó kulcsszót a mostani evergreeneken túl) is meg kellene tanulnia... így is rohadtul bonyolult a játék, és nem véletlenül kellett visszahozni a core seteket is, ahol nagyon leszűkítik a dolgokat. Nagyon sokat tesztelték ezt minden irányban. Kulcsszót az kap, ami egyrészt a készlet szempontjából (történet, hangulat, stb.) fontos, másrészt eleget használják ahhoz, hogy érdemes legyen egy újabb kulcsszóval "terhelni" a játékosokat (és ez a kulcsszó lehetőleg nagyon egyértelmű bárki számára), és eléggé egyféleképpen működik mindig ahhoz, hogy érdemes legyen lecserélni valami rövidebbre. Se a "loot" se az "etb" nem ilyen. A dies igen, az meg is kapta néhány éve a saját szót, ahogy a tokengyártás is a "create"-et.
A nyakatekert szövegezés pedig pontosan arra kell, hogy az elmúlt 25 év több, mint 16 ezer lapja és a sok száz pontos szabályrendszer minden alkalommal, minden játékos között lehetőleg pont ugyanúgy működjön. Ne legyen még csak véletlenül se olyasmi, hogy "én ezt úgy értelmezem, hogy...". Mivel a játékosok túlnyomó többsége soha nem olvasta és fogja olvasni (pláne aktívan ismerni) a szabálykönyvet, így a lapoknak kell annyira egyértelműnek lenni, hogy ne legyen félreértés. A 101-es pont "aranyszabályai" elegendőek ahhoz, hogy el lehessen indulni.
És igen, vannak egészen egyszerűnek tűnő lapok (pl. Animate dead, Oubliette), aminek a pontos szabálya olyan nyakatekert, hogy már rá se férne a lapra.