- Mennyire élettel teli a környezet - vannak e NPCk hogy élvezhető e esetleg singlében / szolóban
Igen, igen és igen. Vannak NPC frakciók, akikkel lehetsz jóban vagy roszban, lehet őket vegzálni, hadjáratot vívni ellenük (bár nyilván egy birodalmat nem győzhetsz le, egy bolygóról vagy naprendszerből elvileg ki tudod ütni őket).
Sok küldetés van a játékban, van valami sztoriline is, de őszintén, olyan hamar elterelődött róla a figyelmem, hogy azon gondolkodtam hol is szakadt el a szál :) Vissza is kéne menni a starter rendszerbe, azt lebombázni azt abázist ami annó akkora fejfájást okozott.... meg is lepődtem magamon, mert normál esetben egyből hanyagolom a sandbox játékokat ha nincsenek benne gyárilag kitűzott célok, de itt a járék organikusan valahogy küldetések nélkül israkja eléd a megoldandó problémákat. Miközben még a küldetések is megvannak benne :)
Szóval nem egy üres sandbox, bár nyilván a randomgen miatt azért vannak ismétlések, a világban sok felfedeznivaló van. Depl az elenséges ázisokon simán jönnek veled szembe az NP katonák, robotok, alienek, pókok, mutánsok, akik meg akarják akadályozni hogy kilootold vagy felrobbantsd az otthonukat :)
A játék nyilván nem egy call of duty FPS, de egész jó, pl a fegyverek közt (pisztoly, shortgun, smg, pulserifle minigun, sniper, rakétavető, plazmaágyú) érezhető a különbség, ráadásul fejleszthetőek is. Szóval az űrhajón kívü a gyalogos harc is egész jó.
- vannak e küldetések/beépített célok vagy csak ez is egy "nesze itt egy sandbox azt találd ki mit akarsz csinálni benne"
Na ezt meg is válaszoltam. Vannak küldetések, és beépített célok is, annyi mindenfelfedezni és kifejleszteni való van, sok cél magától adja magát . Erre dobtak még egy lapáttal a HWS szerver fejlesztői is, ahol egy rakás extra feature van, pl lehet szintezni egy csomó dolgot ami alapból nincs benne a játékban, és azokat plát lehet vinni a szerver szezonjai közt.
Én konkréan már notepadban vezetem a teendőlistát, hogy másnap amikor leülök játszani ne felejtsem el hogy pl gyártani akartam eladásra egy rakás cuccott, vagy kellene keresni egy komponenst amivel egy új fegyvert tudok rátenni a kedvenc hajómra.
- multiplayerben milyen az élet
Ezt megválaszoltam a másik commentben. Nekem pont jó, ha akarom nem piszkál senki és élhetek egy távoli csillagon, ahol snki se farmolja le a nemrég felfedezett gold aszteroidáimat, de ha emberekre vágyom visszamehetek a starter rendszerek közelébe is.
Vagy épp mondjuk a klánrendszerbe ahol több klántag istanyázik....
A chat pörög, néha jó figyelni vagy épp beszélgetni.
A tutorialon kívül nem javaslom a szinglét.
- mennyire jó minőségű a játék (kezelhetősék, UI, crashel e)
Hálistennek nem egy bugos early access játék. Crashelni sosem crashel, sokszor van olyan hogy kiirjahogy crash de lekezeli és nem omlik össze.
A kezelhetősége rendben van, van számomra egy-két nyilvánvaló QoL probléma ami zavar (pl: nincs keresés, szűrés és sorbarendezés az objektumlistában????), de pont egy új patchban jönni fog részleges gyógyír erre.
De pl az inventorykezelés az annyira állat, hogy azt tanítani kellene és kötelezőnek kéne lennie minden ilyen farmolós, építkezős, gyártós játékban, mert egyszerűen zseniális. Itt nem fogod pakolgatással tölteni az óráidat, nyitogatni a ládákat hogy mi hol van, meg küszködni azzal hogy a személyes inventorid kicsi, és hogy rakdt át a hazahozott 50 tonna ércet a kohókba. Amikor ráéreztem, majd összefostam magam a gyönyörtől. Úgy pakolok ki 2 harvester ürhajót, indítom be a gyártást, töltöm fel lőszerrel meg üzemanyaggal a hajóka és kezdek l főzni, hogy közben egy centit nem mozdulok el.
- aktívak e a devek, van e rendszeresen új content, esetleg milyen messze a release
Szóval: nem early access már :) , de folyamatosan patchelik. Ha megnézed a steam oldalon, volt pl patch januárban, most érkezik hamarosan egy új. REngeteg a fix, aktív a dev csapat, a discord szerverük is folyamatosan megy.
Plusz van még egy modding community is a háttérben (a Reforged Eden egy igen komoly mod, én azzal tolom, abbóli most várhaó nagy update).
Aztán ha belenézel a workshopba, rengeteg az extra content, nagyon sok builder van a játékban,, akiktől lehet szerezni blueprinteket, amit aztán tetszés szerint módosíthatsz.
Ez a blueprint rendszer egy másik istenkirály feature, építkezel mondjuk kreatívban, megcsinálod a blueprintet, a játék kiszámolja az pontosan mennyi nyersanyag meg speciális komponensbe kerül, utána semmi más dolgot nincs csak a blueprintet beizzitan az éles játékban (van egy mindehonnan elérhető factory feature), beldobálod a nyersanyagokat és utána x idő múlva elkészül, spawnolhatod le a járművedet.
Természetesen szabadonátszabdhatod utána (a'la minecraft), akár menthetsz blueprintet is az MK2verzióról.. aztán ha mondjuk felrobban, nem kell nulláról újraépítened, csak elő a blueprint, bele a nyersanyagok és már sütheted is a űrhajód klónját.
Ja a másik: az építkezés/lebontás gyakorlatilag veszteségmentes. Szabadon rakhatod fel - teheted le a kompnenseket, rendezheted át az ürhajót mert rájössz hogy nem jó agenerátorra rakni a pilótaülést. A blokkok nem bomlanak le, nem kell őket újragyártani, akár szét is szedhetsz egy megunt hajót és a blokkjaiból építhetsz egy másikat.
Nincs bünti mint az ilyen survival jellegű játékokban hogy rossz helyre teszel valamit, visszaszeded, de csak az anyagköltség felét kapod meg és még újra is kell craftolnod mondjuk az ajtót.
Pl simán van olyan hogy repkedek a fúróhajómmal, azt egysze csak találok egy franko salvageolni való zojektumot. Kiszállok (akár az űrben), leszerelem a fúrókat, kiveszem a raktérből a salvage lézereket, felszerelem és már salvageolok is :D (vannak bizonyos limitációk a játékban CPU), aminél nagyobb hajót a te szinteden mondjuk nem tudsz építeni (ezt később tudod orvosolni ahogy fejlődsz), szóval nem tudsz egymindenre jó multipurpose gépet építeni, ilyenkor nagyon jól jön ez a fajta építés/bontás mód.
De pl volt már olyan is hogy a repülő bázisommal nem figyeltem és egy 3g gracitációjú bolygóra "landoltam" (jó, zuhantam), viszont felszállni már nem volt tolóerő. Szerencsére nincs ütközésmodell a játékban, szóval az ilyen manővereket nem büneti a játék, ellenben a bolygón ragadtam.
Gyártottam hát pár hajtóművet (szerencsére találtam pár roncsot ahonnan sikerült nyersanyagot savageolni hozzá), ideiglenesen "rászigszalagoztam" a hajóra felszálltam aztán az ürben leszereltem (mert feleslegesn fogyasztották volna a naftát)
Ha eddig elolvastad akkor mostmár tudod hogy ez egy kicseszett jó játék, kár kihagyni, és a balaton szelet nagyon finom (na ezt vajon miért írtam ide? :P).