ilyesmi már sokaknak eszébe jutott, de kétlem hogy valaha lesz ilyen, eszméletlen lenne a kezdeti beruházási költség. A légi közlekedés jelenleg olcsóbb (nagyobb távolságon9, mint a vonat, ha az utóbbit nem dotálják államilag. Amúgy meg a gyakorlat azt mutatja, hogy minden, ami kötöttpályás, sokkal drágább mint az alternatívák. Lásd a vasúti személyszállítás gyakorlatilag sehol sem nyereséges tevékenység, de teherszállításban is verik a kamionok, kivéve mondjuk a vasérc, kőolaj stb. szállítását. A metró- és villamosbuzulás ugyanolyan irracionális, mint az a fantáziálás, hogy a megújuló energiákkal kiválthatunk mindent, vagy az atomerőművek bezárása.
A zöldek szeretik nagyon a vonatot meg a villamost, de sajna a városi tömegközlekedésben is a busz a legértelmesebb megoldás gazdaságossági szemszögből (max. csinálni kell neki külön sávot mindenhol, ahol akadálytalanul haladhat dugóban is), a villamos- és metróvonalak építése drága hobbi, kivéve a metró egy bizonyos utasszám felett, és ha a felszínen már tényleg elfogyott a hely.