A metró megéri bizonyos utasszám felett. Ha a villamos alatt elővárosi light rail-t értesz, az is. A belvárosokba síndöcögényeket vinni, mint 100 éve, hát nem tudom, anyagilag nyilvánvalóan pénzkidobás, nagyságrenddel drágább, mint a busz (akár tisztán elektromos busz is olcsóbb lenne). Az olyan projektek hasznosságát igencsak kétesnek tartom, mint a budai fonódó villamos, vagy az, hogy vissza akarják építeni a villamost az Erzsébet-hídra, a Thökölyre stb. Inkább a Szabadság-hídról is le kellene venni végre, főleg hogy ha már egyszer megépült az M4, minek önteni a pénzt a párhuzamos felszíni közlekedés fenntartásába.
De persze van ez az új gondolkodásmód, ami szerint "vissza kell foglalni a várost az autóktól" aminek egyik eszközének azt tartják, hogy villamossíneket kell vinni lehetőleg mindenhová, hogy kiszorítsák az autósok sávjait. Mondjuk ha ez a cél, fasorok telepítése olcsóbb lenne.