A műszaki megvalósítás részéhez nem értek, de akkor ez a gép már majdnem olyan megmosolyogtató, mint az a leendő Boeing, amelyhez az idén lézerfókuszos fúziós hajtóművet szabadalmaztattak. Hírverésre meg viccnek jó (meg persze pénzt keresni a hasztalan szabadalom eladásával), de aki kicsit is érti a tudományos problémákat, amik mögötte vannak, ezeket a dolgokat nem veszi komolyan.
Egyelőre a fúziós reaktor egy kb 60 futballpályányi komplexum méretében sem működőképes még, vagy ahol a Föld legerősebb lézerrendszere is található (vagy kb 200 db 40x40 cm-es nyaláb egy pontra fókuszálva), és jócskán nagyobb a mágnesesen összetartott instabil hidrogén izotóp plazma vagy a lézerrendszer energiaigénye külön-külön is, mint amennyit jelenleg a fúziós reakcióval termelni tudnak.
Csak a célzó kamra, ahová több km optikai út után kell a lézernyalábokat fókuszálni, csak az önmagában több emelet magas és több száz tonna a lézereket mozgató karokkal együtt, a kamrában a „hidrogén üzemanyag „ pedig 50 millió Celsius hőmérsékletre hevül, de a plazmakamrában is 100-150 millió Celsius hőmérséklet szükséges, és szerintem az sem kisebb méretű, hanem még nagyobb.
Ráadásul a legkisebb szennyeződés leállítja a reakciót, ezeket nagyon steril kamrákban kell megvalósítani.
Jelenleg több mint 30-35 ország fizikusai együttműködve próbálják megvalósítani a Nap energiatermelését utánzó fúziós folyamatot több mint 60 futballpályányi területen.
Ezek után a repülőgépes fúziós reaktorok több, mint megmosolyogtatóak.
Ha ezek a megélhetési mérnökök egy kicsit is konyítanának a tudományos problémákhoz, amik ezek mögött a dolgok mögött vannak még, nem rajzolnának ennyi áltudományra épülő hasztalan szabadalmat. Vagy nagyon okosak azért, mert tudják kinek és mennyiért tudják eladni a szép színes rajzaikat, simán el tudom képzelni, hogy akad olyan, akit be lehet hülyíteni ezekkel. :)