Ugyan dehogy herélték ki. Hála az égnek, hogy elég bátrak voltak ahhoz, hogy átalakítsák az FTL rendszert, és ezzel együtt a háborúkat és a határokat. Három teljesen más alapelvű FTL egymás mellett egyszerűen nem működik, nincs semmi alap, amire építeni lehetne, sőt teljes játékfunkciók és mechanikák váltak használhatatlanná/fölöslegessé. A három FTL közül pedig a hyperlane az, amivel a legtöbbet lehet kezdeni, mert az szimulálja legjobban a terepet. Az egy hatalmas hülyeség volt, hogy a birtokolt rendszerek teljesen kiszámíthatatlan módon kerültek a birtokodba, sose lehetett tudni, hogy egy FO vagy egy új elfoglalt bolygó hatására pontosan mennyivel növekszik meg a területed és az a konkrét rendszer, amit meg akarok szerezni, az enyém lesz-e, vagy sem. Arról nem is beszélve, amikor hónaponta/évente váltakozott egy rendszer tulajdonosa, mert egyszer az én határom nőtt meg, másszor a szomszédomé. Az űrben amúgy sincs értelme annak, hogy a csillagközi üres űrben hol húzódik a nemlétező határa a birodalomnak, csak az számít, hogy melyik rendszert uralod. Ezt küszöböli ki az új outpost rendszer. Ez nem ledegradálta a játékot, hanem 1000x átláthatóbbá, irányíthatóbbá, logikusabbá és jobbá tette az egészet.
És nem csak és kizárólag hyperlanet lehet használni, vannak féreglyukak és csillagkapuk (rögtön az elején látni a beállításokban, hogy csúszkán lehet állítani a mennyiségüket, ahogy a hyperlane sűrűségét is #1956)...