Nem az a baj, hogy kritizálod a 2.0-át, hanem, hogy olyan dolgokon akadsz fent ami stratégiával (ami egy stratégiai játéknál elvárható) kezelhető. A saját területen lévő lényegesen gyorsabb mozgás a támadó felet hozná nagy hátrányba indokolatlanul. Az hogy te pillanatok alatt közlekedsz a területeden míg a támadó vánszorog egyáltalán nem balance és nem is logikus. Ha késleltetni akarod az ellenséget, jól kell elhelyezni az FLT lockos starbaseket illetve kolóniákat. Mire azon átverekedné magát (egy váratlan támadás esetén) addigra oda kell érj bárhonnan.
Én is szerettem a 3 különböző FLT rendszert, viszont a legjobb a WH volt minden szempontból, tehát ha nem RP-zni akartam akkor mindig WH-t játszottam, mert egyszerűen az érte meg. Azzal tényleg pillanatok alatt bárhol ott lehettem viszont hosszabb távon nem is kötött le a játék mert nem voltak határok gyakorlatilag, mindegy mekkora volt a birodalmad.
Az új változásokkal egy más stílusú játékot kaptunk, szerintem előnyére változott a játék, a struktúráknak szerepe (FLT lock) lett és a helyezkedésnek, előretervezésnek is.