A Star Fortress megépítéséhez szükséges technológia korán megszerezhető, a Target Uplink Computer +50% fegyver hatótávot ad (vagyis az M méretű fegyvereknek legalább akkora hatótávja lesz, mint az L méretű megfelőiknek, vagy nagyobb), a Disruption Field Generator lecsökkenti az ellenséges hajók pajzsainak nagyságát 20%-al, az Eternal Vigilance Ascension Perk a bázis és a defense platformok sebzését megnöveli +25%-al és a megnöveli a lehetséges építhető defense platformok számát is öttel. Vagyis már egy elég korán megépíthető Star Fortress mellé így 17 defense platformot lehet építeni, amiknek a fegyverzetét magad választod ki.
Azért például egy 1+17*4 +6*2=81 slotnyi alkalomnak megfelelő rakéta/torpedó/swarmer vagy valami lézer/kinetikus kombináció nem piskóta.
És később ehhez jöhet még egy Ion Cannon is (8 defense platformért cserébe). Kötve hiszem, hogy egy ilyen, egy csomópont védelmére specializált, a célnak megfelelően felszerelt bázist "minimális vagy zéró" veszteséggel le tudna küzdeni bármilyen flotta. Főleg hogy az AI nem arról híres, hogy szándékosan az alkalomnak megfelelően specializálja a hajóit...
"nem túlspécizett bázist"
De pontosan a "túlspécizés" a lényeg. Egy megvédendő csomópontra a lehető legjobban a védelemre "túlspécizett" állomást fogom felépíteni.
"A +1 energy / bázis méret is kemény lesz, a terjeszkedést még jobban megfogja."
Nem igazán, szinte minden rendszerben van átlagban minimum 2 energy credit (ráadásul többnyire pont a csillagnál), vagyis ha rögtön az outpost után építesz egy bányász bázist is, már +1-ben vagy. Legfeljebb arra jó, hogy egy kicsit kevésbé fog elszabadulni az energia termelésed... Az influence sokkal jobban lassítja az outpostok építését.