Mindkettőt alaposan ismerem, kivéve a multit, az nem érdekel belőlük.
- Stellaris: Változatosabb és nagyobb galaxisok és naprendszerek. Kevesebb, de random tech. Egyszerűbb angol. Funkcionális UI. Bolygófelszín. Szomszédos épületek kihatása egymásra. Szektor AI. Jobban testreszabható saját faj. Lassú sublight hajók.
- ES2: Rengeteg mini-quest (és brutálsok szöveg). Sok, de sematikus tech. Idővel fejleszthető hajtómű a szabad mozgáshoz. Fejlettebb gazdasági modell. Szép UI. Diplomácia összetettebb. Központi marketplace. Hősök. Nem annyira zavaró kalózok. Nincs sublight. Egyedi kártyás-taktikai harcrendszer, ami sokszor értelmetlennek tűnik.
- mindkettő: Fejleszthető, áttervezhető hajók és fedélzeti rendszerek. Félbuta AI. 3D térkép. Eléggé eltérő nyersanyag menedzsment.
Melyik a jobb? Az ES2 sokkal szebb és összetettebb, ha a területfoglaláson kívül más is érdekel, viszont nehezebb beletanulni és a harcrendszer nagyon furcsa (mint az Endless játékokban általában). Ha nem tudod megszokni, akkor bukta az egész játék. A Stellaris könnyebben tanulható, egyszerűbb, fapadosabb, de bizonyos tekintetben változatosabb, jobb szimuláció is.