"Semmit nem sikerült elérni abból, hogy több flottát használj, mert az ehhez szükséges elemeket csak igérték, ám sohasem kjerültek be, cserébe kikerült a két ftl ami egyedibbé tette a játékot."
Az, hogy mennyi az a "több", elég relatív fogalom. Szerintem a hyperlane hálózat indirektsége és az új szektoron belüli hyperlane-től hyperlane-ig szükséges utazás eléggé aktuálissá tette azt, hogy ne csak egyetlen óriási flottát tarts, mert egy nagyobbacska birodalom esetén eléggé megnövekednek az utazási idők.
A három FTL meg lehet, hogy "egyedivé" tette a játékot (amúgy nem), de hogy jobbá nem, az hétszentség. Had ne soroljam megint, hogy mennyi jó dolog került a játékba, amit a két FTL-el vagy mellett képtelenség lett volna normálisan implementálni, arról nem is beszélve, hogy a jelenlegi rendszerben sokkal könnyebb lesz olyan dolgokat beletenni a játékba, mint a kereskedelmi útvonalak és hasonlók...
"Egyszerűen nem reális, hogy a vesztes oldal ne bukjon két-három nagyobb bázist/bolygót mire felépül újra, és így nem lehet immár több hajója mint a másiknak"
Az új disengage rendszer mellett igenis van erre esély, nem egyszer tapasztaltam, hogy hiába nyertem meg a csatát, igazából egyetlen hajóját sem lőttem ki az ellenségnek, mert mindegyik kiszállt a csatából és visszavonult még mielőtt megsemmisült volna.