Ott helyben? Hol helyben? :D Látom felesleges neked írni bármit is, te már eldöntötted, hogy szarazegész, de (ismét) leírom:
Irányított területfoglalás (és egybefüggő birodalmak), ellenőrizhetőbb háborúk, a csomópontoknak hála lehetőség értelmes védelem felállítására (még ha nem is statikus védelem erődítményekkel, de legalább tudod, hogy az ellenség hol léphet be a birodalmadba), értelmes határok (csak az számít szomszédnak, akivel ténylegesen van összekapcsolt határrendszered), frontvonalak, stratégiai fontosságú rendszerek (pl. féreglyukak, csillagkapuk), távolságszámítás drasztikus egyszerűsödése... Az AI elég butácska maradt, és mindig lesz rajta mit javítani, de sokkal jobban le tudja reagálni a dolgokat a jelenlegi rendezettebb rendszerben (és sokkal könnyebb megtanítani is rá), mint akkor, amikor mindenki oda, úgy és akkor ugra-bugrált, ahová, ahogyan és amikor csak kedve szottyant (ráadásul mindenki más módon). A hyperlane mellett sokkal egyszerűbb implementálni olyan dolgokat is, mint a kereskedelmi útvonalak, a hálózat sajátossága miatt pl. a blokád és adóztatás is sokkal egyszerűbben és értelmesebben megvalósítható.
De tényleg, így visszaemlékezve kurvára élveztem, amikor az ellenséges flotta beteleportált a birodalmam közepébe, aztán meg fogócskázhattam vele a végtelenségig. Imádtam, hogy olyan rendszereket fogalalok el, amiket nem akartam, vagy hogy olyan birodalmakkal leszek hirtelen határos, amikkel nem is terveztem.
A 3 FTL-es rendszer, a naprendszerek körül körkörösen növekedő területtel teljesen kaotikus és ellenőrizhetetlen volt. És 3 FTL mellett ezt nem is tudod normálisabbra változtatni, ugyanis nincs galaktikus terep, a határ nem létező fogalom, nem lehet egyszerűen megállapítani, hogy mi szomszédos, és mi nem szomsédos rendszer, stb. A szétszakadozott sziget-birodalmak melegágya. Arról nem is beszélve, hogy erőforrás igényes, főleg az AI miatt, 3 fajta képpen számolgatni a lehetséges útvonalakat plusz valamilyen értelmes stratégiát találni és azt alkalmazni, nem csoda hogy inkompetens. El tudom képzelni mekkora rémálom lehet egy ilyen rendszert leprogramozni.
Tipikus esete annak, amikor a mennyiség a minőség rovására megy.
Egyébként meg, ha nem vetted volna még észre, van csúszka a hyperlane sűrűség és a féreglyuk-párok és csillagkapuk előfordulásának gyakoriságára is.