remek game, a paradox megint csinált valami jó dolgot, aminek én személy szerint nem tudok maradéktalanul örülni. ugyanaz a bajom, mint a ck2-vel, nevezetesen gyenge a proci a gépemben, és kb. 12 óra játék alatt haladtam 40 évet. ha van valakinek valamilyen ötlete, hogy mit lehetne csinálni, azt szívesen meghallgatnám. a nyilvánvaló (gépcsere) karácsonyra van betervezve.
ebből is következik, hogy csak a játék elejével kapcsolatban vannak tapasztalataim, és kérdéseim.
nyersanyag gazdálkodás: azt logikáztam ki, hogy az energyből nem érdemes nagyon pozitív mérlegre törekedni, mivel nem projektek (egyszeri kiadások) használják, hanem folyamatosan fogyasztják. ezzel szemben a mineralsból megéri minél hamarabb minél többet túltermelni, én harminc év alatt odajutottam, hogy +50-es mérleggel mindig megtudtam építeni, amit akartam (2 construction ship, 5 colony).
influence: én eddig javarészt arra használtam, hogy leadereket vegyek, edictek hasznosságát még nem tapasztaltam ki. ami sokat visz, azok a frontier outpostok, de a terjeszkedéshez kiválóak. ha talál valami jó kis csillaghalmazt az ember, akkor érdemes megfontolni. a másik költséges biznisz az alliance. eddig sok előnyét nem láttam. jelen pillanatban épp a szövetségesem megtámadott egy másik empire-t, én meg belementem, és most ott tartunk, hogy a két gyengécske flottámat ő kísérgetni, mert folyamatosan engem zaklat az ellenség (a flottám csak hozzájuk képest gyenge, amúgy kimaxoltam, amit a naval capacity és a technológia engedett).
food: 5 kolóniám van, eddig nem volt gond az etetéssel, egy esetet kivéve, amikor uplifteltem az egyik bolygó őslakos növénylényeit. hirtelen sok szájat kellett etetnem és kitört az éhezés.
happy: eddig nem volt gondom vele, gyanítom ez ott lehet probléma, ahol alacsony a habitabilty a bolygón. vagy a slavery miatt? azzal sem volt még dolgom.
research erőforrások: itt gondolom az a fontos, hogy minél hamarabb minél többet termeljünk.
R+D: nem sok tapasztalatom van. van egy kártya, amin valamilyen alien pet-eket lehet fejleszteni, de még nem próbáltam ki. ellenben robotokat már igen, de még nem találtam meg az opciót, amivel gyártani is tudnám őket, így ez még homályos. a rear kártyák nekem nem mindig tűntek hasznosnak, ellenben a spéci nyersanyagok annál inkább.
űrharc: eddig főként monstereket csapkodtam le, illetve voltak renegátok, akiket küldetésláncban kellett lenyomni, de háborúba még csak most keveredtem, és eddig nem tetszik :) az ellenfelet mindig úgy választom, hogy a military power meghaladja az ellent, de gondolom technológiafüggő, hogy mennyire van erre szükség.
szárazföldi harc: zéró tapasztalat. remélem jó móka lesz.
terjeszkedés: a tutorial feldobta, hogy csináljak szektort, de még nem vitt rá a lélek, hogy kipróbáljam, illetve már láttam egy olyan kártyát, amivel majd federationt lehet alapítani, arra is kíváncsi leszek.
leaderek: nálam a fontossági sorrend "kutató > katona > kormányzó", így a leader limit miatt nem minden bolygóra jut főnök. dilemma is nálam, hogy mi a fontosabb: a kiépített bolygónak legyen jó kormányzója, vagy amelyik igényli a fejlődést.
ami bosszant, amikor elnökválasztás (igen az alap emberi fajjal játszom) során a sokcsillagos kutatómból lesz a boss, és rakhatok a helyére egy kétcsillagos senkit.
na és akkor a kérdések:
1. eddigiekkel kapcsolatban észrevétel?
2. van dátum limit? (nem mintha mostanában érném el)
3. naval capacity csak fejlesztéssel növelhető?
4. van javaslatotok (tapasztalatotok), hogy milyen fajt érdemes választani, ha full békésen, vagy épp fordítva, vérengzősen akar játszani az ember?
5. mi van, ha átlépem a limiteket? a navalt már megtettem, és mintha valami fogyasztás növekedésről sírt volna. mi van ha a colony limitet lépem át?