SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!* A Strike Craft/vadászbombázók támadási viselkedését megváltoztatták
* Már nem szükséges elfoglalni egy bolygót ahhoz, hogy a békekötésnél megszerezhesd, de ha több bolygót foglaltál el, mint amennyit a wargoal/háborús célokban megjelöltél, akkor azok után még több warscore/háborús pont jár
* Egyedileg összerakott birodalmaknál már lehet az uralkodónak és a trónörökösnek egyedi titulusa
* Egyedileg összerakott birodalmaknál már lehet egy rövid tájékoztató szöveget is írni
* Influence/befolyás bónusz jár akkor, ha egy idegen fajjal felveszed a kapcsolatot, és viszont
* Ha egy bolygón található stratégiai eroforrásra épületet építesz, akkor a stratégiai eroforrás többé nem tunik el
* A galaxis beállítási képernyojén új csúszkával lehet az AI agresszióját beállítani
* A demokratikus birodalmaknál elérheto "Shipwright/Hajóépíto" mandátumot megváltoztatták
* A Raid on Smugglers esemény sikeres teljesítésénél bónusz eroforrást kapsz
* Az individualista birodalmak nem fognak olyan választási jelölteket generálni, akik rabszolgatartó mandátummal rendelkeznek, illetve az individualista Popok/Népek sem fognak akkora eséllyel rabszolgatartó mandátumú jelöltre szavazni
* Ha a rabszolgatartást betiltottád, akkor nem fog a Slaver/Rabszolgatartó mandátum megjelenni
* Multiplayer meccseknél is lehet nehézséget beállítani
* A Symbols of Domination DLC-t mindenki megkapja ingyen (elorendelési bónusz)
* Mindenki megkapja a kacsacsoru emlos portréképet és a Paradox birodalmi zászlót (elorendelési bónusz volt ez is azt hiszem)
###################
# Játékegyensúly
###################
# Technológia
* A technológiai költségek bolygónként 10%-kal nonek (az eddigi 0% helyett), továbbá Poponként/Népenként 1%-kal (a jelenlegi 2% helyett)
* Spaceport/urkiköto technológiák kutatása után nagyobb valószínuséggel kapsz új reaktor technológiai kutatásokat
* A spiritualisták és a materialisták technológiai haladást kapnak a Frequency Tuning / Frekvencia hangolás találmány irányába a Space Whales kutatásánál
# Ethoszok
Fanatikus individualista
* A Popok/Népek most már sokkal boldogtalanabbak a kollektivista birodalmakban
* Nincs többé megnövekedett ethosz eltérésük
Individualista
* A Popok/Népek most már sokkal boldogtalanabbak a kollektivista birodalmakban
* Nincs többé megnövekedett ethosz eltérésük
Fanatikus xenofób
* A riválisok után mostantól 50%-kal több Influence/befolyás jár
Xenofób
* A riválisok után mostantól 25%-kal több Influence/befolyás jár
Fanatikus xenofil
* A szövegségkötéshez szükséges befolyás 100%-kal kevesebb
* A maximálisan fenntartható nagykövetségek száma 2-vel több
Xenofil
* A szövegségkötéshez szükséges befolyás 50%-kal kevesebb
* A maximálisan fenntartható nagykövetségek száma 1-gyel több
Fanatikus militarista
* Riválisok után nem kap többlet befolyást
* Egy szövetségi tagságnak nincsen magasabb befolyás költsége
Militarista
* Riválisok után nem kap többlet befolyást
* Egy szövetségi tagságnak nincsen magasabb befolyás költsége
Fanatikus pacifista
* A Popok/Népek most már sokkal boldogtalanabbak a militarista birodalmakban
* Nem ad ezután több ételtermelése, viszont egy új Pop/Nép kinövéséhez 30%-kal kevesebb étel kell
Pacifista
* A Popok/Népek most már sokkal boldogtalanabbak a militarista birodalmakban
* Nem ad ezután több ételtermelése, viszont egy új Pop/Nép kinövéséhez 15%-kal kevesebb étel kell
# Alkatrészek
* A strike craft/vadászbombázók hatótávolságát jelenosen megnövelték
* A strike craft/vadászbombázók indítási ideje 5 napról 3 napra csökkent
* A vadászgép mozgási sebesége nagyjából 2-rol 3,5-re nott
* A bombázó mozgási sebesége nagyjából 1,5-rol 3-ra nott
* A chemical thrusters / vegyi segédhajtómu kitérési esélye +10-rol +5-re csökkent
* Az ion thrusters / ion segédhajtómu kitérési esélye +20-rol +10-re csökkent
* A plasma thrusters / plazma segédhajtómu kitérési esélye +30-ról +15-re csökkent
* Az impulse thrusters / impulzus segédhajtómu kitérési esélye +40-rol +20-ra csökkent
# Épületek
* A Research Institute / kutatóintézet kutatási sebesség bónusza +10%-ról +5%-ra csökkent
* A Colony Shelter / hajóalkatrészekbol épített óvohely ethoszeltérítési módosítója +20%-ról +10%-re csökkent
# Kormányfajták
Teokratikus köztársaság
* A további core planets / központi bolygók száma +2-rol +1-re csökkent
Transzcendens köztársaság
* A további core planets / központi bolygók száma +4-rol +2-re csökkent
# Személyiségvonások
* Agresszív - a tuzgyorsasági bónusz +20%-ról +10%-ra csökkent
* Butcher / mészáros - a hadseregek sebzési bónusza +20%-ról +10%-ra csökkent
* Glory Seeker / dicsoséghajhász- a hadseregek hangulati bónusza +10%-ról +5%-ra csökkent
# Módosítók
* A Youthful Elite módosítónál a vezér élettartama +50 évrol +25 évre csökkent
###################
# AI
###################
# Egyéb
* A számítógép vezérelte birodalmak egy bizonyos krízis során elkezdik betiltani az AI-t
* Megnövelt negatív vélemény, ami az alattvalók relatív hatalmával együtt változik
* Az AI most már távolabbi bolygókat is benépesít, ha a COLONIZE_NON_ADJACENT definitálásra került
* Bugjavítás: az AI nem használta a bolygókon az edicteket/kormányrendeleteket mert túl alacsony volt a tárolt eroforrások felso határa
* A korábban játékosok által irányított birodalmak, például multiplayernél valaki kiesése miatt, most már 10 éven át nem fognak lényegesen változtatni a birodalman, így a visszacsatlakozó játékosok nagyjából ugyanonnan folytathatják
* Bugjavítás: az AI a saját fajaikat negatív személyiségvonásokkal módosította, és így rengeteg személyiségvonásuk lett
* Bugjavítás: katonai fókuszú szektorok nem építettek katonai állomásokat
* Javítás: bizonyos esetekben az AI nem rabszolgásított egy Népet se
# Diplomácia
* Az AI most már nem fogad el white peace / status quo békét, ha a háborús pontszám alapján nyerésre áll
* Az AI most már inkább hajlandó access / átjárást és migrációt adni, illetve bizonyos személyiségek esetén még kutatási szerzodést is.
* Bugfix: Az AI olyan békejavaslatot küldött, ahol a szövetségeses háborús céljait a játékosnak adta
* Bugfix: Az AI nem spammeli a játékost állandóan military access / katonai átjárási ajánlatokkal
* Az AI most már sokkal agresszívebben megy neki a könnyen legyozheto célpontoknak
# Gazdaság
* Bugfix: Az AI nem selejtezett le hajókat akkor se, amikor erosen negatív energiakredit deficitje volt
# Szektor
* A Respect Tile Resources / Mezok eroforrásainak megfelelés beállításnál a szektor nem fogja a rosszféle épületet építeni az adott mezore
* Javítottak azon, ahogyan a szektorok meghatározzák, hogy épületek építésénél az országnak milyen eroforrásokra van szüksége
* Bugfix: Az AI ide-oda pakolászta a Népeket
* Bugfix: a szektorok nem kezelték túl jól se az urkikötoket, se az építo hajókat
# Harcok
* Az egységek jobb taktikával harcolnak
* A játék jobban tesz különbséget a hadiflották és a csapatszállító flották között
* Az AI végre harcol a krízisek ellen
* Bugfix: bizonyos körülmények esetén a hadiflották nem mentek sehova
* Az AI most már ügyesebben próbálja visszaszerezni az elfoglalt bolygóit
* Az AI most már ügyesebben fogja elfoglalni az AI lázadások által elfoglalt bolygókat
###################
# Felhasználói felület
###################
* Jobb diplomáciai értesítések és felugró ablakok
* A csata végi összefoglaló ablak jobb lett
* A telepes hajók mutatják, hogy milyen Nép utazik rajtuk
* Páncél és pajzs áttörésénél idegen nyelvi javítások
* Ha egy fegyvernek egyszerre van pajzsáttöro képessége és csökkentett pajzssebzése, akkor az egy új szöveget kap: „Átmegy a pajzs X%-án”
* A naprendszer és a galaxis térképen is sokkal áttekinthetobbek a bolygók lakhatási ikonjai
* (Béta) Kíserleti opció a GUI skálázására
###################
# Moddolás
###################
* A HoI4/EU4-nél megszokott zenék súlyozása a Stellarisba is átkerült
* A set_name használni tudja a játékfordítási rendszert
* A Dominációs gyozelmi kondíció a defines alá került
* Van már NOR
* A fajok megjelenését beállító képernyot is lehet moddolni
* A fajok városának megjelenését beállító képernyot is lehet moddolni
* A hajók megjelenését beállító képernyot is lehet moddolni
* Új trigger: num_energy
* Ha több fájlból kerül beolvasásra egyetlen egy on_action bejegyzéshez adat, akkor azok nem írják többé felül egymást, hanem egymás utáni listába kerülnek Így még több mod lehet kompatibilis
* Az elore elkészített országoknál beálítható egy „disallow_editing = yes” opció, és akkor azt a birodalmat a játék kezdete elott nem lehet szerkeszteni
###################
# Teljesítmény
###################
* Optimalizált napi AI számítások
* Kijavították, hogy ha egy vagy több flotta volt kiválasztva, akkor a játék beszaggatott
###################
# Grafika
###################
* A hajók elonézeti képeinél javult a megvilágítás
* 8 új esemény képe került a játékba
* A masszív csúszómászók textúráin javítottak
* Az urbéli események textúráján javítottak
* Az urbéli események textúráját optimalizálták
* A régi drónállomás textúrája magasabb felbontású lett
* A kalózhajók textúráját optimalizálták
* Az általános állomások textúráját frissítették
* Az AI Core textúrájának felbontása nagyobb lett
* Az AI hajók textúráját optimalizálták
* Az ízeltlábúak telepes hajójának textúráján javítottak
* A játék zene albumához készült borító
###################
# Bugfixek
###################
* A katonai urállomás fenntartása most már helyesen 25%-kal kevesebb, ahelyett, hogy 75%-kal több lenne
* Nem kapnak negatív vélemény módosítót azoknak a bolygóknak a tulajdonosai, amelyen éppen a Prethoryn tisztogat
* Az extradimenzionális invázió többé nem jelenik meg a bukott birodalmak határain belül
* Alacsonyabb eséllyel jelenik meg az Improbable Orbit anomália
* A Philosophical Mindset és a Warring States projektek kutatása után a Master’s Teachings kormányrendelet nem került rendesen alkalmazásra
* Megjavították a „Colonial Failure” anomáliát, ami olyan gyarmatosítási technológiát adott, amilyened már volt.
* A szinkronhang nem indult el a bányászati állomás oktatójánál
* A kutatott robot Népek mindig megjelennek a listában, de ha az AI politikai betiltotta oket, akkor nem lehet építeni.
* Az Injured Queen projekt most már rendesen megszakítható, és a vizuális nyoma tényleg eltunik, ha egy másik birodalom korábban fejezte be a kutatást
* A Species Procurement eseménylánc most már a rendes bolygók nevét mutatja
* Számos hivatalos fordítási hibát kijavítottak
* Kijavították az elavult szárnyas névlistákat a brazil portugál, a francia, a lengyel és a spanyol verziókban
* Bizonyos frakció eseményeknél a bolygó neve nem jelent meg rendesen
* A lojalista jelölteknél a választási nézetben a megfelelo frakció neve látható
* Bizonyos megfigyelo állomások eseményeinél a bolygó neve nem jelent meg rendesen
* Megváltozott a benszülött rezervátumok elhelyezési módja azokon a benépesített bolygókon, ahol primitív oslakosok laknak
* Bugjavítás: Néha rakéták jelentek meg a galaxis térképen
* A gyuruvilágot kedvelo személyiségvonás most már rendesen szerepel más nyelveken
* Bugjavítás: A Destroyer Assembly Yard / Romboló-összeszerelo telepnek néha elég volt egy alacsonyabb szintu urkiköto
* Bugjavítás: a véletlenseru személyiségvonások kiválasztásánál a játék néha nem tartotta be az ellentéteket
* A bukott birodalmak most már építenek hadseregeket (de jó....)
* Bugjavítás: Néha ki lehetett kerülni az áttelepítés költségét, ha elotte a bolygón belül pakolásztad ide-oda a Népeket
* Az újonnan felvilágosított országok most már nem lesznek megvetendõ semlegesek
* FTL utazás közben végre lehet további parancsokat kiadni a hajóknak
* Bugjavítás: Egy birodalom annektálása után néha ottragadtak a nagykövetségek és a rivális státusz
* Bugjavítás: Bizonyos körülmények között mindig lehetett edictet / kormányrendeletet bekapcsolni
* A Swarm Infestorok és Constructorok néha nem küldtek megfelelo erosítést
* A robot Népek most már nem kapnak összekevert ethoszt az eltérések miatt
* Monarchiákban a trónörökösök most már megtartják az uralkodói dinasztia nevét
* Hiányzott a fordítási szöveg az Arrested Development személyiségvonásnál
* A Power Overwhelming achievementet megjavították
* A Domo Arigato achievementet megjavították
* Megjavították, hogy az Elixir of Life anomália többször is megjelent, ha nem volt rá kutatás
* Megjavították, hogy a Living Metal / élo fém elofordulásokat nem lehetett bányászni
* Megjavították a Sublight Probe eseményláncot, ami néhe megszakadt a Salvage Skippers csata után
* Amerikai billentyûzetkiosztásnál nem lehetett (+) és (-) gombokkal játéksebességet változtatni
* Az ethosz eltéréssel kapcsolatos hibákat kijavították A Népek most már nem fognak semleges ethoszok felé tendálni. Lassabban haladnak a birodalom ethoszai felé, mint ellene.
* Megjavították azt a hibát, amikor a Frontier Outpost / határmenti eloörsnek nem volt befolyás fenntartasi költsége
* Megjavították azt a hibát, amikor a ship_accuracy_add nem megfeleoen került kiszámolásra