Olvasgatom a paradox fórumon a fejlesztési naplókat. Mit mondjak ez a játék mérföldkő lehet az űrstratégiai játékok történetében. A fejlesztők olyan dolgokat pakolnak bele a játékba amit azt hiszem már sokan és nagyon régen szerettünk volna látni az ilyesféle játékokban. Beteszek két fejlesztői naplót amitől leesett az állam:
Itt az egyik. Ebben azt magyarázzák el a fejlesztők, hogy mi magunk genetikailag képesek leszünk módosítani olyan fajokat akik az evolúció alapján (ha nem nyúlunk hozzájuk) normál esetben évmilliók múlva intelligens lényekké fejlődnének. Ami érdekes benne, hogy mi magunk állíthatjuk össze a génkélszletüket ami által ha elég fejlettek lesznek az űrutazáshoz bónuszokat kaphatunk, pl olyan világokra lesznek képesek letelepedni ahova saját fajunk nem. Rengeteg infó van még benne olvassátok el.
Aztán itt a másik napló. Ebben azt írják le, hogy utazásaink során találkozunk majd olyan civilizációkkal akik még nem képesek az űrutazásra. Lesznek olyan bolygók ahol még csak a bronz korban járnak de vannak olyanok is akik már ismerik az atombombát. Mi pedig eldöntetlenjük, hogy szimplán csak megfigyeljük őket vagy beavatkozunk a fejlődésükbe. Ugyanakkor ezek a fajok maguktól is fejlődnek, de bekövetkezhet olyan esemény is, hogy kiirtják saját magukat. A mi beavatkozásunknak is több változata lesz, úgy mint passzív vagy agresszív megfigyelés, technológiai felvilágosítás vagy titkos beavatkozások. A lényeg, hogyha elérik az űrutazás korát akkor külön fajjá változnak és ha jól csináltuk a dolgokat akár egyből csatlakozhatnak is a birodalmunkhoz (ez tiszta Star Trek amúgy).
Lényeg a lényeg már ezzel a két dologgal engem megvett ez a játék.