Játék elején kerülni kell a medium, large fegyverzet alkalmazását, kivéve ha rakéta vagy torpedó.
Időrend szerint szerintem így kéne:
korvett: rakéta vagy torpedó, evasiont próbálgatni, attack computer .. bár ez sokára lesz kifejlesztve, amőbák és stb energia lényekkel fogsz harcolni, hullani fognak a korvettek rendesen így is úgy is mindegy hogy lesz e pajzs vagy páncél.
kövi periódus konflikt egy számitógép ellen, még játék eleje, szóval korvett és rombolók, innentől már védekező computer:
Az AI-k általában rakétás hajókat gyártanak, ezért csinálj pár korvettet amin csak point defense van, itt is mindegy a védelem.
Támadó fegyverzet még mindig legyen small, amit kikutattál energia vagy kinetik, rakétás lehet 1 db próbaképpen ha látod hogy a rakétákat kilövi becsapódás előtt akkor felejtsd el. Meg egyébként is az első csatára zoomolj rá, nézd meg mivel lő, van e egyáltalán shildje, és utána kell korrigálni.
Időben előre haladva nagyobb hajóval jön a gép, így érdemes már medium slotokat is 'használni'.
Ami biztos hogy mindig legyen a flottában pointdefense-es hajó, lehetőleg korvettől már nagyobb, nehogy hamar elpusztuljon, kb az arány 10 hajóból 1 pd.
Későbbiekben, minnél nagyobb hajót gyártsál, kicsit majd ráérsz akkor ha baj van :)
Az első rendszer elfoglalása után (17 db földi egység elég, + 1 tábornok), vond ki a földi egységeket biztonságosan, pl anyabolygód, ne hogy elkapja, és hagyjál egy ki helyőrséget, a gép egyenként fogja küldeni a hajóit kb fél évenként. A fő flottával soha nem lehet megállni, menni kell bolygóról bolygóra, ha van űrállomás elpusztítani, ha van sérült hajó (50% hp alatt van) az új flottába betenni és javításra küldeni.
Kövi bolygót ráérsz akkor foglalni ha gyorsan akarsz nyerni valamiért, a roncsokat kutatni, én 2 db kutatóhajóval kutatom, ez tán több hasznot hoz mint az egész háború :) , én elég jól kiszoktam véreztetni az ellenfelet, ameddig a roncsokból konkrét tech-bonuszt kapok addig mindenképpen ütöm és vigyázok nehogy elérjem a szükséges warscore-t. Na ennyi dióhéjban.