Ez a komment sem pontos. Nem a BOMARC nyírta ki az Arrow programot, azt már csak helyette vették réskitöltésnek. Előzetes következik egy HTKA-s írásomból...
Kanadában is fontolóra vették kétszeres hangsebességet meghaladó hatalmas méretű elfogó vadász kifejlesztését, de végül az ambiciózus CF-105 Arrow megbukott. A kanadai gép köré utólag számtalan legenda épült, hogy mennyire szép és nagyszerű lett volna, és csak az a „szemét USA” tette tönkre szándékosan a kanadai repülő ipart. A valóság inkább az, hogy már akkor felsejlett, hogy a gépre nem lesz szükség és annak teljes potenciáljának kifejlesztése meghaladta Kanada pénzügyi és technikai lehetőségeit sőt, a kor technológiájának lehetőségeit. Olyan dolgokat álmodtak meg a Arrow számára, ami kb. 20 évvel később lett csak realitás az elképzelt méretben, pl. aktív radaros légiharc rakétát. Mikor az CF-105 fejlesztése még zajlott már létezett az első interkontinentális ballisztikus rakéta, ami előrevetítette a jövőt. Számtalan más alternatíva volt a szuperfejlett, de bizonytalan CF-105 helyett a bombázó gépek ellen, amik összességében költséghatékonyabbak voltak.
Az CF-105-öt akkor kezdték fejleszteni, amikor a szovjet bombázó fenyegetés még realitás volt, viszont kb. akkor állt volna szolgálatba, amikor már látszott, hogy a interkontinentális ballisztikus rakétáké (ICBM) a jövő a nukleáris elrettentés terén, ami ellen bármilyen vadászgép tehetetlen. Az USA leállt az elfogó vadászok fejlesztésével és gyártásával a továbbiakban. Az F-106-ot rendszeresítették és itt véget is ért a történet. Az USA repülőgép ipara kibírta ezt, gyártottak más korszerű és piacképes katonai repülőgépet. Azonban Kanadában lényegében az egész hi-tech repülőgép ipart erre az egy gépre állították rá, emiatt hatalmasat koppantak, mikor kiderült, hogy erre nem lesz szükség.
A CF-105 annyira speciális volt, hogy semmi másra nem lett volna használható, tehát új feladatkört sem találhattak neki, ezért exportálni sem lehetett volna sehova. Amennyiben folytatták volna a fejlesztést és rendszerbe állítják, akkor csak még tovább szórták volna a pénzt, teljesen értelmetlenül. Az ICBM elterjedést megjósoló szakembereknek lett igazuk, és utólagos bölcsességgel még jobban belátható, hogy a program leállítása indokolt volt. A ’60-as évek közepétől a szovjetek lényegében felhagytak azzal, hogy egy atomháború esetén bombázó gépekkel próbálják áttörni az erősnek mondható amerikai és kanadai légtérvédelmet.
A gép történetéről szóló film sajnos csak tovább erősítette a géppel kapcsolatos téveszmék és legendák sorát... http://www.imdb.com/title/tt0118641/
A szovjetek kb. pont akkor hagytak fel a CONUS elleni bombázó támadás koncepcióval mire az Arrow rendszerbe állt volna.
A drónoknak meg van a helye a renszerben, de még a láthatáron sincs az az időszak, ami az ember vezette gépek végét jelentené.