Ez a generációzás egy ponton túl értelmét vesztette. Ugyanis a 4. és 5. generációnál arról szólt a történet, hogy az elődöket szinte mindenben felülmúlták. A 4. gen gépek minden téren jobbak, mint a korábbiak, kivéve a tartós hosszú ideig tartó szuperszonikus repülésben. A mai napig több kategóriában az F-4 Phantom II a rekorder és nem azért, mert nem próbálták megdönteni. Az egyik MAKS idején pár éve próbálkoztak az oroszok Szu-27 változattal és nem sikerült a szuperszonikus tartományban zárt körön repkedésben és nem sikerült.
Az 5. gen gépnél (nem a svéd balfasz értelmezé, ahol szerintük a Gripen az első, muhahaha...) a steath képessége és valódi full AAM vagy akár csapásmérő konfiggal is szupercirkálás voltak no meg az újgen avionika, pl. AESA radar. Csak mivel az F-22 késett és van upgrade azért AESA és egyéb más játékszer van 4+ és 4++-nak tituált gépeken, még ősrégi F-4E gépen is, ez a török Terminator. A szupercirkálás is vicces, mert az LM találta fel az M1.5+ sebességre utánégető felett. Az európai gyártók meg azóta kiterjesztették és teljesen eltorzították az eredeti jelentését... Szerintük az is "SC", ha a gép gyak. fegyvertelenül 1/3 üzemanyaggal képes erre... Vicc...
A 6. gen UACV gépeknél szó nem lenne erről. Max. stealth gépek lesznek, de ziher, hogy egyik sem lenne szuperszonikus és egyik sem lenne alkalmas egy rakás dologra. Az ember vezette gépekhez generációs sorban illeszteni állatság lenne. Ha már valaki ennyire generációzni, akkor talán az UAV-knél is kezdhetné ezt, de csak azokra vonatkozólag. Ökörségnek tartom azt, hogy egy ember nélküli szubszonikus gépet az F-22-höz mérjen bárki. Szezon és fazon...
Az F-35-re vonatkozó kommented része meg színtiszta hülyeség. A gép öles léptekkel halad a valódi IOC felé. Ehhez képest nézd meg, hogy az oroszok mit szenvednek az n+1 Szu-27 inkarnációval. Eh... Ahhoz képest a radikálisan új és fényévekkel többet tudó JSF program száguld.
A PAK-FA programot nem is említeném, mert csak elröhögném magam. 5+ év alatt alig 1000 órát repültek a gépek úgy, hogy nincs még kész a gép új hajtóműve, radarja és egy rakás fő eleme. A tervezett orosz ütemterv mögött vannak évekkel és a 2017-re előirányzott előszéria (vagy minek hívják ők) negyedét gyártják le. Talán...
Egy tisztességes nagyon basic berepülési porgram ma 20 ezer óra alatt vicc. Az F-35 flotta is alig hagyta még el ezt, mikor már 100. gép gyártásán vannak túl.