Azért azt tegyük hozzá, hogy az élelmezés és a bioüzemanyag gyártás elég érdekes viszonyban vannak. A xar elosztási rendszer (és akkor ne is ostorozzuk a létező világok legjobbikát jelentő kapitalizmust) miatt ma Mo-n kb 3 milkó ember van a szegénységi küszöb alatt, miközben a mezőgazdasági adottságok miatt az ország jelenlegi lakosságának többszöröse is ellátható volna. Ez jellemző akár az egész Világra is.
Namost a biodízel gyártás az élelmiszer termelés csökkentése egyértelműen felfelé hajtja az élelmiszer árakat. Ennek csak az az eredménye, hogy kb ua mennyiségű disznóember mellett (mert gazdagék meg tudják fizetni) több szegényember hal éhen, vagy hal bele a mennyiségi/minőségi hiányos táplálkozás hosszútávú következményeibe. Mellesleg az elhízás gyakorlatilag minőségileg hiányos táplálkozásbetegségnek is tekinthető és mindaz ami azzal jár, keringési problémák, cukorbetegség, akármi. Szupergazdagék ugyanis jobban figyelnek a kajára, még többet költenek rá és nem esznek meg minden szemetet, így a felsőbb osztályban arányaiban kevesebb az elhízott ember.
A belsőégésű motorok tekintetében pedig valóban rengeteg kiaknázatlan lehetőség van. Pl azért mert az energia 45% egyszerűen távozik a rendszerből a kipufogó gázokkal. A BMW pl újra feltalálta a közvetlen vízbefecskendezést, amivel a motort és a kipufogó gázokat is hűti, gyak a veszteséghő energiáját mozgássá alakítja. Ezzel kb. 15-20%-kal lehet a motorok hatásfokát növelni, maximális fordulatszám tartományban. Ez sportkocsinak jó, de a nagy fogyasztás gyakorlatilag a folyamatos gyorsítás/fékezés miatt jön elő. Ezen javít a villanyturbó. Hagyományosan úgy állítják más fordulatszámra a motort, hogy rengeteg üzemanyagot nyomnak bele, aztán majdcsak lesz valami. A turbó is gyak leköveti csak ezt a dolgot. A kompresszornál ugyan közvetlenebb alacsonyabb fordulatszámon a hatás, de semmiképp nem megelőzi a gyorsítást a magasabb töltöttség előállítása. Villanyturbónál a motor aktuális üzemmódjától függetlenül pörgetik fel a turbót, így pontosan csak annyi üzemanyag kell, amennyit az elfüstöl. Ez ilyen faja használatnál, sok gyorsításnál szintén vagy 20% megtakarítást jelent.
A Tesla-turbina jó kérdés, hogy mit tud. Én még nem láttam normálisan megépített motort ilyennel, persze lehet hogy van. Ha tudsz linket, megköszönöm!