Ha magát a kapitalizmust elfogadjuk, mint gyakorlatban is működő rendszer (csak a példa kedvéért), akkor tudnunk kell, hogy a reklámblokkolással semm igond sincs, hiszen itt is hasonló verseny van, mint a vállalatok között a piacért. A különféle megoldások használata és a fogyasztók igénye majd szabályozza egymást.
Kissé túl van lihegve a dolog. A 22 milliárdos kiesés pedig hazugság, mert az emberek így is, úgy is elköltik a pénzt, csak esetleg tudatosabban vásárolva, nem pedig impulzusszerűen, ráadásul a 22 millárd dollár eredetileg a fogyasztók pénze, tehát fogalmazhatunk úgy is, a bannerek csinálnak ekkora kiesést a fogyasztóknak.
A kapitalizmusban a pénz dolga, hogy áramoljon; mindenki azért serénykedik, hogy ott legyen ő is; akinek kezén nem áramlik át, az hoppon marad, ennyi.
Ez személyeket, vállalatokat tekintve is meritokratikus... ez az elmélet.
A gyakorlat teljesen más, de azt hosszú lenne megint leírni.