Elöljáróban annyit kell tudni, hogy én komoly elvárásokat támasztottam a játék irányába és nagyon vártam is azt. Március elseje óta minden nap játszom vele, igaz az utóbbi két napban hagytam magamnak egy szusszanásnyi időt, mert már kezdett sok lenni a munka és az egyéb feladatok mellett és úgy is jön a 4 napos hosszú hétvége és majd kipihentebben szeretném folytatni, befejezni.
Ugyanis fáradtan bármilyen játék elé leülni az kifejezetten lélektelen és megöli a hangulatot. Ez picit rá is nyomta a bélyegét a játékra már az előző hét vége felé, ezért is vettem vissza a tempóból. No de nézzük mit is nyújt ez a játék és megérte e kifizetni?
Igen megérte. Az első pillanatától kezdve beszippantott és nem eresztett, olyan hangulata van, mint egyetlen más játéknak sem, ami ahogy teltek a napok is alig hagyott alább. Viszont óriási a bejárható terület és rengeteg a tennivaló, amik azért bár változatosak, mégis elég sok az ismétlődő feladat és 30 óra játékidő után már kevés meglepetéssel tud szolgálni az addigra szinte teljesen kiismert játékmechanika.
Ez nem baj, de ennyi idő után már felmerül a kérdés, érdemes e megcsinálni benne mindent, vagyis érdemes e 100%-ot elérni. Szerintem nem, mert nem azon a még hátralévő 50 db Daysha Hand-en fog múlni, mennyire jó ez a játék. Egyszerűen van amiből túl sok gyűjtögetni való akad, amit lehet azért is csináltak, mert a sztori eléggé rövidke és ha csak arra fókuszáltam volna, szinte pillanatok (ne értsd szó szerint) alatt végére lehet érni a játéknak.
Kevesebb feladat, melléküldetés és esemény is megfért volna és jóval kisebb bejárható terület is elég lett volna. E mellett jobban megírt sztori és alaposabb küldetésekre lett volna szükség. Nem mondom, hogy a főküldetések rosszak lennének, vagy ne lettek volna túl változatosak és a játékot még be sem fejeztem, tehát a végső szálak még nincsenek meg, de azért ez elmarad a játék kinézetét alaphangon megadó hangulattól. Mert az adott és remekül ki is van aknázva az élő világgal együtt.
Igazság szerint már nincsen olyan sok hátra, nagyjából 10 órával számolok, ha a főküldetéseket, maradék területeket, 4-5 db bonfire és outpost részeket megcsinálom, meg levadászom az egyetlen nagy vadat, ami nekem a medve amihez egy külön nyomozós küldetés járul.
A többi viszont megvan és persze még lehet gyűjtögetni karkötőket, izila maszkokat és daysha handeket, meg ha akarom (meglátom) még van rengeteg narancsszínű kis mellékküldetés, de mint írtam ez már nem tesz hozzá a játékhoz, mivel megismertem, kiismertem azt, ez abban az esetben fontos, ha tényleg 100%-ra akarom megcsinálni, vagy csak maradni szeretnék még ebbe az őskori világba a hangulata végett.
Képességekből sincs sok hátra. Az udami parancsnok és az izilai parancsnok részből kell még megszereznem, de a többi pár kivételével elsajátítva. Azért persze kíváncsi leszek mi lesz a sztori vége és hogy alakul a népem sorsa és amit lehet azért megcsinálok még, de szívem szerint akár már most félre tudnám tenni a játékot, mert kijátszottam. Legalábbis ezt érzem.
Ez azt mutatja, hogy kevés a tartalom, az igazi tartalom benne. Nem hiszem, hogy én voltam túl gyors, inkább azt mondanám ez a játék egy 15 óráig tud érdekes maradni, aztán átmegy valami egészen másba amit úgy hívnak: grind.
Összességében mégis megérte, mert a jelenlegi 30 óra fel fog kúszni a végére 40 körülire és ez egy nyílt világú FPS játéknál szerintem pozitív. Megérte mert olyan élményt ad és adott, amit más játék nem tudott, már csak a kor miatt is és mivel AAA játék a technikai szint is hozza a 2016-ban elvárhatót. Szerintem az árazása (főleg ha a kulcsos oldalakat nézem) is korrekt, mert ott nem drága.
Ami miatt viszont problémásabb az a Far Cry "betegsége", vagyis egy idő után leül az egész és kérdése érdemes e egyáltalán több időt beleölni. Szóval nem véletlen az, hogy 70% körüli pontozásokat kap, ez bizony itt jön ki. Ti egyébként hogy látjátok?