Az elso rajzra nem biztos, hogy megkapjak a szabadalmat, mert ilyen elrendezest hasznalt ket kiserleti angol motorvonat is (nagyon gyorsan mentek a szemetbe). Viszont a japan vasutakon halokocsis szerelvenyeken egeszen a kozelmultig hasznaltak. Az utolso ilyen vagont pont iden allitottak le. Tehat az otlet nem uj es nem igazan valt be. Mindenesetre ha valaha is meg akarnak tamadni, akkor van boven korabbi pelda.
Egyebkent ha novelni akarjak a kapacitast, akkor erdemes lenne megszuntetni a fej feletti csomagtartot, tovabba a rakteret alul es felul az ives reszeken kialakitani, igy ket utasszint is beferne. A szekeket pedig at lehetne alakitani egymasnak hattal forgatott fuggoleges hatfalu padda (lasd pl. pesti hev szerelvenyek vagy mav bhv/by munkasszallito vagonok), ahol a kezipoggyasz az ulesek alatti dobozokban lenne elhelyezheto. (ez konnyebben pakolhato). Igy csak fele annyi hattamla kellene (mivel ket pad osztozna rajta), raadasul tobb labter lenne, mert a szemben ulo utasok egymas mellet is elhelyezhetnek a labukat ha szemben nem fer. Raadasul igy ket sorra jutna egy kozos ablak kozepre, tehat ezekbol is kevesebb kellene. A folyoson meg ki tudnak alakitani kapaszkodokat az allo utasok reszere.
ps: A Jetson csalad cimu rajzfilm egyik reszeben a holdra meno urbuszon is volt allohely, bar felszallaskor egy kezzel kapaszkodva vizszintben logott a padlohoz kepest a fohos. Lehet ez a tobb mint 50 eves joslat is bevalik egyszer.