Igazából nem csak az időn múlik hanem azon is hogy mennyire áll rá az agyad. Tök mindegy mennyire vagy Head,eyes szimulátor ha nem ismered az összes szöget és kis lyukat meg mindent a pályán amit ki lehet használni. Sokszor ha megnézed pontosan azért tud előre lőni vagy lekapni egy egész squad-ot mert tudja hogy pl az egyik ajtónál van annyi rés amin át lehet lőni, vagy az egyik ablaknál van 1 kis lyuk amint pont célzás nélkül át lehet lőni vagy csak pontosan tudja hogy ha fa hangot hall az egyik lépcső irányából akkor a 2 emelet között lépett a srác épp rá a dobozra. Ez adja az igazi skill-t neki valamint az, hogy pontosan megtanulta a játék mechanikáját hogy kell a saját előnyére fordítani.
Tarkov-ban egy harc, hacsak nem csak hirtelen egymásba botlotok egy nyílt helyen, akkor 50% pálya ismeret, 30% játékmechanika kihasználás, és kb 20% lövés de azt bonthatod 10% lövés 10% szerencsére.