AZ EMBEREK 90 %-A AZ AUTÓZÁS MELLETT VAN. Vagy lenne, ha anyagilag vagy egyéb okból megtehetné.
AZ AUTÓ MAGA A MOZGÁSI SZABADSÁG! A mozgás az élet. A mozdulatlanság a halál.
Akinek autója van, az előtt kitágul a horizont. Nem kell buszmegállókban várakoznia, nem kell a drága életét erre pocsékolnia meg óránként 20 km sebességgel haladó tömegnyomoros szarládákon zötykölődnie.
Az autók ellenségei nagyon kevesen vannak ahhoz képest, hogy a sajtóban mekkora a hangjuk.
Ma Magyarországon 1000 lakosra 300 személyautó jut. (az ezredfordulón a nyugat-európai országokban 400-500 között volt ez az arány) Mivel az autók túlnyomó többsége CSALÁDI HASZNÁLATI ESZKÖZ, egy meglévő autóra 2,5 embert számítva, ez 7,5 millió EMBER, akiknek a családja ez mellett döntött.
Ha ehhez hozzávesszük azokat is, akik anyagi okokból nem engedhetik meg maguknak, akkor nyugodtan kijelenthetjük: az embereknek LEGALÁBB 90%-a az autózást választotta!
És ez nem egyszerű választás, hanem annál sokkal sokkal több! Nem azt jelenti, hogy elmegyünk egy helyiságbe és húzogatunk X-eket egy papírra... NEM! Ez azt jelenti (a legtöbb embernél), hogy évekig spórolnak, tervezgetnek, AZ ÉLETTÜKKEL ÉS A LEMONDÁSUKKAL SZAVAZNAK, mégis az autóellenes szemetek úgy állítják be, mintah csak egy felesleges luxuscikk lenne, ami a "kényelem" miatt (szeretik nagyon ezt a szót használni, amely az "elpuhultság", meg a "puhányság" szinonimája, mintegy sugallva, hogy mennyire megvetik a mozgási szabadságot fontosnak tartó embereket)
A nap mindenkinek 24 órából áll. Ebből ugye 8+ óra a munka, 8 óra alvás (vagy se), aztán ott a házimunka, a bevásárlások, a gyerekek leckéjének kikérdezése és a velük való foglalkozás, aztán valami szabadidő sem ártana, meg a képzettséget igénylő munkáknál valami önképzés....
NA mi maradt ki az előbbi listából? Igen: A KÖZLEKEDÉS!
Az emberi léptékű városok helyett a mega-giga-városok virágkorát éljük. Ráadásul egyre nehezebb megfelelő munkahelyet találni, egyre távolabb kell menni. Ahol két ember (házastársak) keres munkát, ott LEGFELJEBB az egyik tud közelre járni (de legtöbbször az egyik sem). LEGALÁBB az egyiknek naponta órákat kell bumliznia a tömegnyomor-közlekedéssel reggelente és délutánonként.
Lehetne a munkahelyeket közelebb vinni a lakásokhoz, de ezt ívben szarják le a döntéshozók és a sajtóipari tudatmanipulátorok. Nekik (és megbízóiknak) pont az a céljuk, hogy ne legyen szabadidőnk, ne tudjunk és ne akarjunk gondolkodni, mindenki nézze bambán a szartévék műsorát esténként, elalvás előtt, amikor a leg-meggyőzőbb a hatás.
Lehetne EMBERI LÉPTÉKŰ városokat fejleszteni, max. 40-60 ezer lakosúakat, ahol az ember gyalog vagy biciklivel tud naponta munkába járni, de ez egy halk nyekkenés erejéig sem vetődik fel a tudatipari szennyáradatban. Én fiatal koromban kb. 40 ezres városban éltem, a gimibe kb. 15 perc alatt értem be gyalog. Meglehetős megvetéssel néztem azokat, akik a buszmegállóban álldogálva várták a helyi csuklós csigajáratot, amellyel kb. akkor értek be, amikor én.
Ma ugyanazok, akik a társadalmat és a gazdaságot tönkreteszik folyamatosan, pont azok óbégatnak, hogy jaaaj zsúfolt a város, meg jaaaj rossz a levegő... de ők persze autóval tesznek meg még 500 métert is, de elvárnák, hogy mások meg 10+ kilométerről bumlizzanak. (aztán az ovodába a gyerekért, meg menjenek gyalog az orvosi rendelőbe, fájós térddel, derékkal, mert nyomorékigazolványt nem adnak ám akárkinek.. erről majd később)