Egy film nem attól lesz jó - művészi értelemben - , mert sokan látják/nézik meg. Mennyi milliárd/felbecsülhetetlen értékű pl. Van Gogh festményt láttál életedben? Illetve hányan látták őket? Vannak művészi értékek - legyen az film, fotó, festmény, szobor vagy akármi - amelyek kiváltanak valamit az aktuális művészeti "trendet" formáló/diktáló művészekből. Ezek az emberek értékelik kortársaik munkásságait. Ez az Akadémia. Persze ugyanúgy nyerhet Oscar-t egy akciófilm, mint egy fekete-fehér némafilm, a lényeg hogy más szempontok/értékrendek alapján választanak díjazottakat.
Olyan szempontok alapján, amiket nem mindenki ért (én sem, mert nem igazán érdekel a modern művészet). Viszont tisztában vagyok ezzel és így is kezelem a győztes produkciókat, míg sokan ugye nem értik miért kapott pl. a Titanic Oscar-t (nem a 3 órányi nyálért, meg a szegény halottak emléke miatt, hanem a megvalósításért, legyen az fényképezés, rendezés vagy színészi játék).
Sok sok olyan apró elem tehet egy tucatfilmet művészeti csodává, amiket mi észre sem veszünk, mert tök másképp nézzük a filmeket. Ami nem is baj, mert míg mi szórakozunk, a szakik dolgoznak minden filmnézés közben:)