"Egy dolog az, hogy néha, vagy egyszer-egyszer már megtetted és más dolog, hogy ezt tekinted normálisnak és társadalmilag/jogilag elfogadottnak, vagy épp büszke vagy rá, hogy smmiért nem adod meg az árát, de használod... Hm. Áramot nem akarsz magadnak ingyé? :)"
Remélem, ezt csak egyfajta megszemélyesítésként írtad, és nem személyesen nekem, mert csak kb. a kommentjeim felében írtam le, hogy az első csoportba tartozom. Eddig sokkal több értelem volt a kommentjeidben, mint egy pár ide írogató habzó szájú félidiótáéban (A.), úgyhogy csalódnék, ha nem így lenne.
Már csak azért is mert kb. 90%-ban ismét egyetértünk. Főleg az első bekezdésed utolsó előtti mondatával.
Egyébként alkalmazottként is a munkád minőségéért fizetnek, és nem pedig magáért a tényért, hogy mennyi időt dolgozol, vagy hány emailt küldesz el, mennyit telefonálsz stb. Az csak egy dolog, hogy havi fixben van meghatározva többnyire (de nem mindenhol!), mert lehetne tisztán teljesímény alapú is (ez most is létezik, lásd teljesítmény/KPI alapú bónuszok.)
De minden ilyen, havi fix alapú melódnál is a munka minősége alapján kapsz fizetést: ha pocsék, kirúgnak úgyis, Ha épp csak elmegy, akkor marad a langyos víz - ha kiváló, akkor emelik/előléptetnek stb.
Szóval az "azért fizetnek, mert dolgozok X órán át Y dolgot" egy hatalmas, buta tévedés még mindig.