Megfeleloen hangolt szenzorokkal sokkal gyorsabb lehet egy jatekos es egyben kevesebb helyet is igenyel. Peldaul ha egy robotnak 180 fokos a szabadsaga egy olyan izuleten, ahol az embernek csak 90, akkor 2x szorzot beallitva tudja az ember vezerelni egy master-slave interface-en at. Jatekok eseten emberi modellt iranyitva ha levesszuk 10 fokra a maximalis kiterest, akkor 10 fokot kell az embernek elmozdulnia a 90 fokos modell mozdulathoz. Ugyanez igaz forgasra is, ha a fejforgatast 10x szorzoval hasznaljuk, akkor 18 fokos nyakmozgassal is 180 fokban hatra tudunk nezni, amit egy elo ember nem is tudna megtenni. (kb. 120 fokos a kenyelmes nyak kiteres mindket iranyba) Ez kb. ugyanaz mint az eger erzekenyseg felnyomasa sima fps-eknel.
De a valodi es tenyleg hasznalhato VR rendszerek eseten amugy is fekudni fog a felhasznalo, teljesen elengedett izmokkal es csak a virtualis terben mozog majd, mint egy alom soran. (alom kozben a periferialis rendszerunk blokkolva van, hogy ha almunkban mozgunk, akkor a valosagban ne mozduljunk meg, kutyaknal ez nem igazan mukodik, emberek eseten az alvajaras jelensege az amikor a blokkolas nem jo)