Ez a testület működésképtelen lenne. De ha mégis lenne, onnantól a nagy címek még kockázatosabbak lennének, mint most, és jobban megérné indie-címeket fejleszteni.
Az UC4 pont a jó példa rá, hogy ilyen testület nélkül is lehet jó játékot készíteni. Ezen túl a játékos maga dönt, hová adja a pénzét és mennyit. A kontroll csak arra lenne jó, hogy ezentúl a korai játéktrailerekre is ráírják, hogy "képünk csak illusztráció". Amúgy meg nevetségesen sok panasz futna be (akár jogosan) sok játék kapcsán. A kiadó pedig mosolyogva megszüntetné a fejlesztőket (mint a SONY az Evolution-t) és megvonná a vállát.
Aztán meg hogyan lehetne független egy testület? Még csak az kéne, hogy totál amatőrök árazzák be a következő GTA-t. Aztán persze a Mafia egy tizessel olcsóbb lenne, vagy mi? Elvégre a franchise-t is meg kell fizetni.
Vagy akkor mi alapján döntenének? Hány fős a stúdió? Hány évig készült a játék? Mennyi bug van benne? Melyik kategóriába tartozik? Egy verekedős játékot eleve kevesebben vesznek, mint egy CoD-ot, vagyis a poénzt kevesebb eladott példányból kell behoznia.
Értem, hogy mire lőssz, de szerintem sajnos ez nem megvalósítható. Amúgy szerinted itthon ki mondja meg, hogy a sport 100, a mars meg 200?