Egyrészt ezekre kicsit rájátszottak, másrészt mozdonyból elég kevés van. Nem úgy az autókból, ahol ugyanez történik csak kisebb mértékben. De a számukat tekintve tipikus "sok lúd disznót győz" effektus. A katonaságnál mi is elég sokat hülyéskedtünk a hidegindítással. Ha hideg van a hengerekben megül a víz, az üzemanyagban szintén van jócskán, de lehet még belerakni. Indításkor ezt el kell párologtatni, ezért amikor fehér a füst, az nem csak a sikeres pápaválasztást jelenti, hanem azt is, hogy gőz formájában tolja ki a vizet. Amikor olyan fekete, akkor vagy motorolajjal színezték meg egy kicsit (hogy rohadjon le a kezük), vagy valami hidegindító folyadékot használnak. Ilyenkor már bedurran a hengerben a porlasztott üzemanyag, de korántsem tud elégni főleg a paraffin, úgyhogy szén formájában távozik. Mi a katonaságnál hidegindítónak az artika-t (nem biztos, hogy jól írom) használtuk, az nem koszolt ennyire, de óriási ereje volt. Amikor már meleg volt a motor lehetett fogadni, hogy az első doboz artika-nál dobja le a motor a hengerfejet ha folyamatosan nyomom be neki a cuccost, vagy kibírja a másodikig. Molotov koktélban pedig verhetetlen volt, akkora tűzfelhőket (több mint 10m) generált robbanáskor. Gázolajos ronggyal körbetekertük, majd meggyújtás után odadobtuk valamelyik őrbódé mögé. A pali röptében simán meglovagolta a sorompót. De legalább 15 percig nem is tudott kvaanyázni.