Ha jobban megnézzük Ferihegy is a város része, a VHHH közel sem volt sosem ennyire zajos, mint az LHBP. Egyrészt az egyik irány víz felett van, a másik hegyvonulat mentén, csak van egy vékony sáv ahol átjönnek a gépek. A leszállási eljárás bonyolultsága miatt (íves VOR megközelítés) alacsonyabban tartották a gépeket (alapvetően a küszöb fölött valamivel), hogy ne kelljen állandóan a magassággal foglalkozni. Ezért is tudtak tök jó felvételeket készíteni, de az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy többnyire a nyomornegyed van a bevezetősáv alatt (ahol rendszeresen bontani kellett az illegális építkezéseket), illetve valamennyi ipari, kereskedelmi egység.
Nálunk Budapesten sokkal nagyobb problémát okoznak a 31-es fel, 13-as leszálló gépek, ugyanis alacsony magasságon átrepülik a várost, illetve a reptér környéke is sűrűn lakott. A nyugati példa nem igazán ideális, ugyanis pont a nyugati európai városokban van a legtöbb problémás reptér. Berlinben pl. rögtön 2 is van, mert a Tegel is rossz helyen van, a Schonefeldről pedig már ne is beszéljünk (teljesen belakott területen van). Ráadásul ez a készülő Brandenburg reptér. A 3. berlini reptér a Tempelhof tulajdonképpen a belvárosban van, közlekedési szempontból roppant szükséges lenne rá, de egyrészt annyira megsérült a II.vh-ban, hogy még mostanra sem sikerült eldönteni, hogy megéri-e felújítani, másrészt benne van a "világ 10 legveszélyesebb reptere" között a város miatt. Úgyhogy egyelőre parlagon hever. Ha átmegyünk Londonba ott is kapásból 2 van: a Heathrow (a föld 3. legforgalmasabb reptere) benn van a városban, a London City ami csak picit kisebb mint a Khai Tak, szinte a belvárosban. A párizsi Orly reptér is sokkal nagyobb forgalmat bonyolít mint amit szabadna neki a zajterhelés miatt, és ezt a végtelenségig lehetne sorolni. Ezek mind nyitott repterek, és nem igazán tervezik elköltöztetni őket, míg pont az ázsiai országokra jellemző, hogy folyamatosan keresik a lehetőségeket. Így mára a Khai Tak-ot is bezárták, mert egy mesterséges szigetre felépítettek egy rohadt nagy repteret. Egyébként pedig a hatalmas helyhiány ellenére, azért elég jó helyre tették azt a repteret, mert összességében sokkal kisebb zajterhelés volt ott, mint nálunk Ferihegyen, holott szinte csak heavy gépek röpködtek ott. Viszont az öböl partján van, ott már csak a kikötő van, ahol emberek laknak azok nem is hallották a gépeket (öböl másik oldala). A nyomornegyed pedig alapvetően ipari terület még a mai napig is. Logisztikai szempontból pedig sokkal jobb helyen volt mint a mostani, mert ott volt a kikötő, a főutak, az ipar és kereskedelem. Az új reptérnél még a mai napig sem tudták rendesen megvalósítani az optimális logisztikai útvonalakat. A várost még mindig túlterhelik a helyi szállítású kamionok. Bankokban kb. ugyanezt csinálták, a japcsiknál pedig már sportot űznek a különleges kialakításokkal, ezzel szemben európában nem igazán találunk példát komplett reptér átköltöztetésre. Kivételnek most csak Athén jut az eszembe, ott is ázsiai mintára építettek egy új repteret. De pl. Barcelona az egyik, ahol szintén ázsiai mintára kellene csinálni egy mesterséges szigetet és oda kirakni az El Prat-ot, mert ahol most van az egész várost zavarja. Csakhát európában egészen mára költik a pénzt, többek között ezért sem megy még a németeknek sem a reptér áttelepítés.
Még Dubajban is vannak gondok (ahol ugye van pénz bőven), amikor rájöttek, hogy a repteret rossz helyre építették (gyakorlatilag kettévágták a várost), inkább elvitték onnan a gazdagabb kerületeket mint, hogy mondjuk a Sharja-i repteret (az van a város szélén) bővítették volna az eredeti tervek szerint. Az új reptérrel inkább kinyírták az akkori komplett üdülőövezetet, úja(ka)t kellett építeni, ami közel sem olyan szép mint a régi (tipikus sivatagi oázis volt). Most az oázis helyén a reptér egy része és logisztikai központ van.
Úgyhogy összefoglalásként pont ázsiában törekszenek arra, hogy csendesebbek legyenek a városok, európában inkább csak a problémák szaporodnak, együtt kell élnünk a zajjal, ahogy terjeszkednek a városok.