-Ahhoz, hogy a userek ne használjanak adblockert, ahhoz az kell, hogy egyik reklámszolgáltató se szolgáljon pofába mászó reklámokat.
Remélem tiszta, hogy ez lehetetlen. Ugyis lesz olyan aki teljesképernyős vírusokkal fog bombázni.
-Ha már adblockert használ a user, akkor olyat akar ami jól működik. Ezért az az adblocker ami sok reklámszolgáltatóval fog megegyezni, az nem kell majd a usernek. Hiába csak az elfogadható reklámokat engedi át.
-Ahhoz, hogy kevés reklám is hatékony legyen, sok adatot kell tudni a userről, amit a user megint nem akar.
Persze vannak fű alatti megegyezések az adblockerek és reklámszolgáltatók között. De ez így szabályozatlanul csak a legnagyobbaknak kedvez. Csak a legelterjedtebb adblocker teheti meg, hogy azért csak átenged egy két reklámot, és csak a legnagyobb reklámszolgáltatók tehetik meg hogy ezért fizetnek.
Ki van zárva, hogy ezt valaha is párbeszéd formájában rendezni fogják.
Erre törvényi szabályozás kell, ami megint csak problémás, ugyanis ezt nem lehet minden országra ráerőltetni.