Továbbra sem akarok megbarátkozni azzal a gondolattal, hogy velünk emberekkel egy pályatesten távirányítható és önálló döntéseket hozó szerelvények, pláne 20 tonnás kamionok grasszáljanak - egyenlőre 30 km/h-val, és szundikáló sofőrrel az ülésben. Egyébként hol? Autópályákon, vagy 2x1 sávos utakon szeretnék a lelkes támogatók kerülgetni ezeket? Értem én, hogy nagy megtakarítás a szállítmányozóknak, és gondolom akkor már telik majd két szinttel lentebb is a helikopterre, de mi hogyan fogunk ezek között haladni? Egyébként ha akkora biznisz, akkor építsenek utakat is maguknak a gugli és társai, mint a vasút annak idején. Jelenleg az autópályák többségének jobb oldali sávja nem alkalmas személyautós közlekedésre, mert 3 évente széttapossák a kamionok. Egyébként meg miért nem lehet a vasúti közlekedést és annak logisztikáját annyira modernizálni, és szabványosítani, hogy átvegye a közúti szállítás nagy részét? Amennyit ebbe fektett(n)ek abból sokat lehetett volna tenni. Ott is egy vezető viszi a sok árut, ráadásul jobb helyeken már a villanyhajtás is természetes.
Nemrég olvastam itt egy cikket amiben szőrmentén került említésre, hogy a németek még 15 évet adnak annak, hogy az úthálózatot alkalmassá tegyék az önállóan közlekedő elektromos kisbuszok részére. Remélem a dízel kamionokra legalább ugyanez érvényes, és nekünk még legalább 50 évünk van. Addigra pedig kiforr ez a technológia, és a szabályozás is.