Az ugye leesett, hogy az elso valtozatokban meg lenne sofor a fulkeben, csak igy nem kellene valtotars vagy kotelezo piheno. A kesobbi fejlesztes resze lenne a zart alakzatban haladas, ami lehetove tenne, hogy konvojonkent csak egy ember kelljen, mondjuk az elol halado jarmube, a tobbi kamion meg koveti. Ezutan a soforoknek eleg lenne a konvojok szetvalasi pontjan beszallni, tehat mondjuk az adott cel varos hataran, majd leadni a kifele halado jarmuvet es atulni egy masik befele erkezore. Igy minden esete haza is mehetnek, tovabba a raktartol raktarig jaro kamionokhoz egyaltalan nem kellene ember vagy max. a mar emlitett vezer jarmuben egy felugyelo.
"Első körben a kötöttpályás járműveket és a hajókat kellene automatizálni... még az sem megy."
A nagyobb hajoknal ez mar jo ideje megtortent, a szemelyzet csak orzi a rakomanyt. A navigacios pontok kozott a robotpilota, a kikotoben meg a revkalauz iranyit, a kapitany pedig csak a mindenert felelos szerepkoret kapja. A repulokon is ez a helyzet, sok szemelyzet mar nem is tud manualisan vezetni, ezert robotpilota hiba vagy leallas eseten a gep egyszeruen leesik.
Vonatokkal kapcsolatban meg szerintem eleg megnezni a pesti 4-es metrot, ott eppen a vezetoallasokat szedik ki, de a tobbi is automata es csak a kovetkezo allomas gombot nyomja a vezeto (es politikai okokbol ez varhatoan igy is marad). Mindez itthon, nem a fejlett kulfoldon, ahol egy nagyon picit (sokkal) elorebb jarnak.
Mar tenyleg csak az autok, a motorok es a biciklik maradtak... (az onvezeto lovaskocsival igazabol nem foglalkozik senki, bar regen sok lo tudta a kocsma-haza utvonalat)
Az, hogy mi lesz a soforokkel? Miert, mi lett a megszuntetett vagy kulfoldre vitt gyarak alkalmazottaival? Osszedolt tole az amerikai gazdasag? (minket a dolog nem erint annyira, mert nagyon le vagyunk maradva, ezert itthon meg lovaskocsi is van hasznalatban, pedig az mar jo 100 eve teljesen elavult, mint az ember altal vezetett kocsik mostanaban)