Az itt elhangzottakkal ellentétben a kínai ipar már átalakult. NEM a hamisítás, vagy a know-how lopás a fő profil. Amikor a gyártást kivitték kínába az már pár éve is azt jelentette hogy a prototípusból a kínai mérnökök fejlesztettek gyártható terméket. Ma pedig, a mobilnál maradva a kínaiaknál jelenik meg előszőr soxor az új képesség, dupla kamera, 3D szkener, akármi.
Aztán a kínaiak elkezdték felvásárolni a nagy márkákat, pl. Volvo. Innentől kezdve csak az a kérdés, hogy mennyi idő alatt tudják legálisan kiszívni a technológiát és saját néven is piacrdobni.
Párhuzam a koreai autók. A 90es években csak gyenge utánzatatai voltak egy korábbi, Európában kifutott generációnak, ma meg nagyon is versenyképesek. De ami fontosabb, a kinai társadalmat olyan mértékben és sebességgel alakítják át, amit pár évtizede a kistigrisek csináltak.