Szerintem felsővezetői meetingeken ezt kérdezik egymástól: hogyan tudtuk ennyire elb*szni a piacra vitelt? Miután elb*sztuk a WP7-ét, a 7.8-al és a migration path lezárásával. Miután belekezdtünk a 8-ba, azt pedig kinyírtuk, az UWP-ért, és az One Windows (Everywhere) vízióért! Holott kezdett megkapaszkodni, igaz szerényen, de legalább valamennyire?
A felhasználók akik fizettek a WP rendszerű telefonokért, nem Insiderek, meg bétatesztelők, akiken próbálgatjuk az architecturát egyszer erre, másszor arra rángatni. Igényük tökre egyszerű: pont azt a szoftverkínálatot akarják kapni mint más rendszereken. Ezt kellett volna kiegészíteni. De mivel az MS évtizedek óta azt gondolja, hogy ők mindent jobban tudnak a felhasználóiknál (épp úgy mint az Apple is, csak sz*rul marketingelve), az eredmény nem is lett kétséges.
Ez lett belőle. One Windows, Universal Windows Apps, Windows Everywhere buzzword-ök: nézzük mindezt 56.számú italbolt-ból:
Mobile: gyakorlatilag piaci értelemben releváns módon nincs, nem létezik, hozzámérve akár az iOS-hoz is. Sikerült kinyírni azt a keveset, ami volt!
Tablet, kisebb és nagyobb: halál, mint a mobile.
Desktop: abból élnek, amit három évtizedes bebetonzott piaci pozíciójukból jön. W7 a W alapú oprendszerek döntő többségét uralja - váltás szerintem nem várható ebben a tendenciában 10-re.
Hololens: legszélsőségesebb rétegtermék, bétateszt hajlamú ms-geek-ek, illetve bizonyos vállalatok számára. Nagyon béta még.
Xbox: rétegtermék.
Természetesen most a consumer termékvonalakról beszélek.