Hihetetlen vehemenciával tartanak ki a hibás döntések mellett, a jókat meg meglepően tudják minden folytatás nélkül elvágni.
A részvényesek helyében az egész bandát (értsd vezetőséget) már kibaxtam volna a csába.
Az asztali gépek jelentette biztos piacon kívül még a konzolrészlegük tekinthető életképesnek.
Na de az is hogy!?
Hihetelen, de pontról pontra elkövették azt a világraszóló bénázást, amit a Sony egy generációval korábban, a PS3 kiadásakor elkövetett, amivel majdnem nem csak a PS, de a Sony brand is sülyesztőbe került.
- Konzol helyett, médiacentert csináltak (a PS3 bizonyította, hogy a piac nem vevő a multifunkci gépekre).
- Túlárazott módon olyan árukapcsolt HW-t tukmáltak az emberekre, amit se a júzer se a developer nem akart (Kinect). A gép valós játékteljesítménye azonban a konkurencia mögött elmaradt!
- Gép online működési módjának kizárólagossága.
- Értelmetlen tv funkciók eröltetése. (Ezeket bármelyik okostévé már akkor tudta).
- Használt szoftverek piacának lehetetlenné tétele.
- Backward compatibility hiánya.
- Mindezt egy arrogáns nem a fiatalokat, fiatal felnötteket hanem a tévénéző nagyikat megcélzó reklámkampánnyal fűszerezve.
A dúrva az, hogy az X360 kiadásakor egy hihetetlen frappáns marketing startégiát alkalmaztak, ami az akkori hiányoságok ellenére is sikert csinált a korábbi konzolból.
Szerencsére a fenti tökölődésről idejében, de rengeteg médiabotránnyal övezve váltottak, így aztán a konzolpiacon a jelenlegi generációban sikerült nagynehezen a biztos második helyet stabilizálni (2 versenyzőből).