Egyébként ha pozitívba ér, az már nem nullszaldós :)
Persze ha beleszámolod a marketinget is.
Egyébként a nullszaldó pont azért nem elég, amiért egy TV sorozatnál sem.
Egyszerűen azért, mert abból pont mindnekinek lesz pénze, csak a kiadónak nem.
És ha a film csak kicsit sikeres, az sem éri meg.
Vegyük a tévét:
Amikor leadsz egy sorozatot az este 7-es sávban ne csak azt nézd, hogy profidot lett-e rajta, hanem azt is, hogy van-e olyan műsor, amivel nagyobb profitod lehetett volna.
Ha igen, akkor a régit kaszálod. Akkor is, ha amúgy sikeres, és többet hoz, mint amibe került. Profitmaximalizálás.
Ha a régi sorozat is elég jó, esetleg át lehet tenni másik idősávra, pl éjjel 11-re. De ott meg eleve nem biztos h hoz annyit, amibe került, vagy amit ott más hozhatna.
Pontosan ugyanígy van ez a mozipremierekkel is. Fontos ugye, hogy nem legyne sok film. Ez az egy ez minden kiadónak érdeke, mert így tud egy film sokat hozni, ha mindig max 1 vagy 2 vetélytársa van.
Ergo a stúdiók se gyártáják halomra a filmeket.
Van ellenben az on-demand formátum (Netflix pl)... Na aki oda gyárt, annak bőven jó, ha nullszaldó felett van. Mert ott nincsenek idősávok :)
Ott elég sikeresnek lenni, nem kell nagyon sikeresnek lenni.
Amíg a költségek visszajönnek, és van némi profit, addig folytatódhat a sorozat/film.