"nem érted, mert nem akarod. robotautó nem, az csak tesztpályán, de autopilot van,"
Oke csakhogy most nem a valami vezetes segito ujabb featurerol beszelunk, hanem egy jol mukod minden szempontbol tokeletessen mukodo autonom jarmurol, ami meg nincs, legfeljebb resz megoldasok vannak. Tehat lenyegtelen az, hogy a jelenleg hasznalt vezetessegito megoldasok hogy mukodnek vagy sem.
Es ahogy mas is irta, arrol szo sincs, hogy a robotjarmuvek gps alapjan kozlekednenek. A gps pontatlan, megbizhatatlan, es legfokep lehetetlen lenne az osszes terkepet naprakeszen tartani. Ehelyett a robotauto 3D-ben beszkenneli (LIDAR) maga korul a teret, targyakat ( masodperckent 50-100-szor), es felismeri azokat, az autokat, embereket, utat, jardat, hazfalat, es ezek alapjan hoz donteseket. Tehat nem elorre beprogramozott utvonalon akar haladni, hanem helyben a kozlekedesi szitucionak megfeleloen kitalalja, hogy mit lehet. Es meg ott vannak a kamerak, infra erzekelok, ultrahangos erzekelok, elektronikus radarok, amik mind kiegeszitik es segitik ertelmezni a latott a 3D-s kepet. Es garantalt, hogy mindegyik erzekelo ugy lesz kialakitva, hogy idojaras vedett, zavaras vedett, mechanikailag kelloen ellanallo legyen. Egy jegeso nem fogja osszetorni a szkenner optikajat.