Nem ez nem igaz. Nekem lényegében csak öreg autóim voltak, most is az van. Vannak időszakos karbantartások, amiket meg kell csinálni. A motorjában jelenleg 300 000Km van. Nem kellett megbontani semennyire eddig. (egyik autómat sem kellett) Ha ésszel használja az ember és odafigyel, akkor pont hogy motorikusan semmi extra nincs. A futómű idő előtti elhasználódásának hazánk útjai is részesei. (ez robotautónál is így lesz). Lényegében átlag használatnál évente egy olajcsere és szűrőcsere kb kell. Ékszíj vezérműszíj azért ennél sokkal többet bír.
Valóban van olyan, hogy egy belsőégésű motorral szerelt kocsival sok a baj. Vannak típushibák stb. Szerinted robotautóknál nem lesznek? Elég naiv hozzáállás. Ugyanazok a gyártók fogják összerakni az autók alapját az elektromos részeket pedig a mai elektronikai eszközök gyártói. Ugye egyik elektronikai eszközünkkel sincs baj ma? :)
Amit említettél a beépített kötelező dolgok amiket ki lehetne kerülni. (pl. a vezérműszíjcserét egy fix fogaskerékhajtással el lehetne felejteni, stb.) Az sima ékszíjat nem nagyon lehet kikerülni (most nem részletezem miért nem lenne célszerű). Nos szerinted ilyen dolgok nem lesznek kitalálva a robotautókra? Nem lesz olyan hogy féléves kötelező szenzor újrakalibrálás stb. :) Ilyet nem fognak meglépni az autógyártók? :)
Félreértés ne essék, nem vagyok sem robotautó, sem elektromos autó ellenes, sőt! De ilyet ne mondjuk hogy az egyiket hűdegyakran kell szervizelni a másikat meg nem, mert ez egyszerűen nem állja meg a helyét.