Ez evidens, hiszen a cégeknek nem érdekük, hogy akiknek korábban kiküldték a reklámszpemet, leiratkozzanak erről. Úgy szokták csinálni, hogy persze, engedik a leiratkozást, azonban egy-két hét nyugi után újra jön spam. Semmiből sem tart ennek informatikai hátterét megoldani, megbukni meg ugyanúgy nem lehet vele jelenleg.
Alapvetően itt is a felhasználók eredendő informatikai ostobasága miatt alakult ki ez a helyzet. Minden embernek minimum három email címének kell lenni:
- elsődleges: kapcsolatainak legszűkebb, legbensőségesebb körével osztja csak meg,
- egy másodlagos, amelyet szélesebb körrel oszt meg, munkatársakkal, illetve hivatalokkal,
- és egy harmadik, a szemétgyűjtő, amibe mindenfajta ingyenes dolog (=te vagy a termék), illetve hét mérföldről is átverésnek látszó hülyeségek regisztrációjához használ föl,
+ mindez kiegészíthető egyszer használatos email felhasználásával ahonnan biztosan ömleni fog regisztráció után a sz*r.
De mivel az userek hülyék és kényelmesek, elvannak egy email címmel. Csoda-e ezek után, hogy minden szpemmmelő minden alkalmat meg fog ragadni, hogy teliverje az adott user postaládáját a szemetével? Szerintem teljesen evidens.