de azért egy warcraft 1-2 remake SOKKAL nagyobb meló, mint hinnéd.
Először is fontos tudni, mi az a DPI/PPI
1994-96-ban az átlagos monitorméret 14-15" volt. 640x480-as felbontással.
ez kb 53-57 DPI.
2-3 éve, meg legtöbbeknek még ma a sztender 22-24" és FullHD
Ez kb 90-100 DPI.
És bár ezek a monitorok ugyan képesek alacsonyabb felbontásra is, de azon elég rondák...
Ma egy viszonylag jónak számító monitor 27-32" és UHD felbontású.
Ez 140-160 DPI környéke.
Szóval még barátok közt is... egy egység fizikailag konkrétan harmadakkora a kijelzőn. Ez azt jelenti, hogy alig látod, olyan picike. Ellenben baromi sok midnne látszik a képből. Konkrétan az egész pálya. De talán még az se fedi be az egész 4K kijelzőt.
Játszhatatlan.
Egyértelműen kell valami scaling. Legjobb ugye ha dinamikus. Egérgörgővel zoomolás, mint ahogy az van is pl a Starcraft II-ben.
Természetesen 3D-ben megcsinálni az egészet elég nagy overkill lenne.
Ha 2D-ben csinálod, akkor mindneképp kellene új modellek. Amik jól néznek ki 4K-ban is.
(a blizzard előre tervez, és a 4K nagy teret fog hódítani az elkövetkező években)
A teljes grafikát újra kell csinálni. A hangokat is. Mindent.
És akkor még csak ott vagy, hogy van egy új játékod. Régi játékmenettel.
Még ha a kijelölési limitet el is törlöd... akkor is be kell rakni némi pályaanimációt, és triggereket a pályákra, mert azon nélkül ma már tényleg uncsi lenne.
És minél "jobbak" lesznek a pályáid, annál kevésbé eredetiek.
Akkor meg már inkább egy újradongolást kéne csinálni. A régi tartalom elmesélése egy újabb köntösben, kicsit másképp.
Akkor merjük meglépni esetleg a rendes újradolgozást 3D-ben is...
Starcraft II engine pl tökéletesen megfelelne erre.
Az viszont azért költséges ám :)
Szóval ja... egy remake nem lenne jó ötlet. A régi játékdinamikával és struktúrával még új grafika esetén is "szar" lenne.