-2018-ban jelenik meg (pontosabban még nem fogalmaztak, ám az X-Rebirth november 15-én jelent meg annó)
-3 fő faj (Argon, Teladi, Paranid) lesznek a meghatározóak, nekik lesznek csak rendszereik, hajóik, állomásaik kialakítva (Split karakterek esedékesek, de elenyésző lesz a számuk)
-A játék az X Rebirth története környékén játszódik (magyarán a kapuk hálózata még mindig nem teljes, illetve az sem kizárt, hogy az X-Rebirth történéseivel párhuzamban játszódik
-Minden hajó irányítható
-A hajók az X Rebirth rendszere szerint vannak kategorizálva (méret szerint S M L XL)
-A kapitális hajóknak van hídja
-Új interface az állomásépítéshez, hajó upgrade-eléshez, térképekhez
-Player logók visszatérnek
-Megpróbálják eltalálni a középutat az X3AP és az X-Rebirth között (X3AP-ban túl sok volt a hajó, X-Rebirth pedig bizonyos részeken túl volt bonyolítva)
-Highway rendszerek maradnak, viszont kisebb mértékben
-Egy új mód a hosszútávú utazásra a Travel mód, mely óriás sebességekre gyorsítja a hajót, de veszít a hajó a manőverezőképességéből
-X3AP módjára lesznek elkészítve a történetek (különböző játékstartok különböző melléksztorikkal, a fősztori legtöbb esetben játszható, valószínűleg szintén X3AP módszerével kritéria alapú)
-Két főszál már publikus: egyik a Teleporter használatát érinti, másik pedig az elmaradhatatlan Player HQ