Ugyan játszottam azzal a résszel, de nem sokat, mert későn találtam rá az X univerzumra. Hamar áttértem az X3-ra. Abban a terrán szektorok voltak kritikusak. Főleg, ha építettünk beléjük! (Szaturnusz, Neptun. (Puskáznom kellett))
Arra viszont nagyon is jól emlékszem amikor a Ribörsz elején még nem volt "annyira" zökkenőmentes az építkezés, azon belül is az építőanyag leszállítása. Minden szállítóhajó, de főleg a sajátok, ha több fajta árut hoztak, mindegyikhez újra bedokkoltak a CV-hez! Dereng? Mint egy rémálom!
Na ebben az időszakban volt olyan, hogy az építkezés körül negyven hajó körözött, (vagy több) hogy sorrakerüljön! Az viszont nem rémlett, hogy oly-annyira belassult volna a játék. Ez a motor ugyanaz! Ezt említették is, mielőtt kiadták volna. Talán nyár környékén.
Vagy emlékezzünk LávaFolyam-ra. Mind a négy sarkába építettünk valamit. Később amikor lehetőség nyílott rá, a környező ÜresŰrbe is!!! Ott aztán van kavicstól elkezdve, forgalmon keresztül, minden. Nálam minden másodpercben betoppant egy hajó a bójához. Mégsem térdelt le a játék. Ja és hogy tetézzem: Látótávolság növelő módosítást is használtam, ami ellentéte az Egónál az optimalizálásnak, mert az semmi másból nem áll, csak a LOD nyirbálásából!
Szumma szummárum, ez a játék egy talány. Talán sose fejtjük meg!
Azt már elfelejtettem, hogy mennyi idő kellet a ribörsznek, mire azt mondtuk, hogy: "Na ez kész!"