"Tom Enders, az Airbus első embere szerint az autók után nem sokára a repülőgépeknél is megjelenik az automatizált önálló közlekedés..."
Kedves Tom, az autóknál még nem jelent meg az automatizált közlekedés. A kísérletek abban a fázisban vannak, ahol az utasszállítók már rég: vezetői felügyelet mellett ideális körülmények között képesek közlekedni.
Egyébként talán épp itt olvastam, hogy milyen problémát jelent, hogy mivel keveset vezetnek valójában a pilóták az automaták között, így nincs meg a rutinjuk a vészhelyzetek kezelésére. Autókban ugyanez lesz ám a helyzet, amíg minden helyzetet, információt nem tud kezelni a robotpilóta. Mindent. Mert hamarosan nem lesz ott más, aki jobban csinálná.
"A légi baleseteknél feltárt hibák 90 százaléka emberi tényezőkre vezethető vissza."
Igen, de ebben gondolom a karbantartáskor elkövetett hibák, tervezési és a légi irányítási hibák is benne vannak rendesen. Vagy ezt is automatizálni fogják egy füst alatt? Ez így erős csúsztatás.
"a repülőgép-balesetek száma folyamatosan csökken, a repülés már most is nagyon biztonságos"
Így igaz, köszönhetően a terület folyamatos erős központi kontroll alatt végbement evolúciójának. Ha kiveszek a rendszerből egy elemet - pilóta -, akkor kezdhetjük a fejlődést ha nem is elölről, de majdnem. Megint kis csúsztatás, hogy azért lenne a légi közlekedés biztonságos, mert légi. Azért az, mert szigorúan szabályozott.
És akkor a végére még egy bullshit a környezetvédelemről.
Egy biztos: én nem ülök olyan gépre, amin nincs ott aki vezeti.