"Pont ezért keresik a megoldásokat, hogy a törvényi háttérnek hogyan kellene szabályozni, hogy ne pereskedés legyen,"
Pereskedes lehet, de a biztositas pont arrol szol, hogy mindenkeppen a kocsitulajok fizetnek, mert a biztositok behajtjak rajtuk a kifizetett osszeget. Es lehet, hogy megkeresik az okozot, de ha veletlenul a szoftver volt a hibas, akkor is az autotulajok fizetnek a biztositasi dijakon keresztul.
Viszont pereskedes siman lehet a dologbol, mert ha egy embernek hirtelen megugrik a biztositasi dija, mert egy szoftverfrissites miatt tobb balesetet okoz az altala is hasznalt autotipus, akkor jo esellyel perelni fog. Nem egymaga, hanem az adott tipus tulajai egyutt, mivel a biztositok az egyseges szoftver miatt egysegesen fogjak emelni az adott tipusra vonatkozo dijakat.
Ket maganember eseten pedig egyertelmu, hogy ha kolcsonadja valaki az autot es a masik osszetori, akkor elofordulhat, hogy a tulaj elkeri a javitas arat, amit a masik vagy megad vagy nem, aztan vagy perlik egymast vagy nem.
"Majd te nem veszel önvezető autót, hogy ne kelljen "kodot" telepítened. Ékezeteket meg gondolom a cica ellopta..."
Veszek, de csak olyat ami meg veletlenul se problja soha atadni nekem az iranyitast sajat otletbol. A frissitesket meg oldja meg maga, ne kelljen foglalkozni vele, mert semmi kedvem pendrive-al szorakozni meg a szervizbe jarni vele. Ellenben a kriptografiai azonositashoz ragaszkodom, tehat a nem gyarto altal alairt programok nem futhatnak rajta semmilyen korulmenyek kozott es halozati forrasbol erkezo parancsot sem fogadhat el, csak ha az az altalam telepitett kulccsal autentikalt kapcsolaton jon (gyartoi kulcs vagy egyeb hatso ajto itt nem lehet). Igy nagymertekben csokken a feltores lehetosege, bar a gyarto meg igy is kizarhatja a tulajt egy frissitessel.
Nagyobb gond, hogy ugy nez ki nem lehet majd sajat szoftverrel menni, legalabbis valoszinuleg csak egy nagyon bonyolult es maganembereknek megfizethetetlenul koltseges engedelyezesi eljaras utan. Tehat teljesen eselytelen hogy az ember sajat maga keszitsen kiegeszito vagy akar teljes szoftvert egy ilyen autora. Ez nagyban visszafogja a startupok es a sufnituning cegek lehetosegeit is. Utobbi akar jo is lehet, hiszen minden auto mindig betart minden szabalyt es eltunik a chiptuning meg egyeb hazi barkacs is. (mivel ugy nez ki, hogy alapbol torvenyen kivul helyezik az osszes ilyet, nem csak a teljesen automata autoknal)
ps: Az ekezetet nem egy macska vitte el, csak amerikai angolra van allitva a kiosztas, mert programozashoz kenyelmesebb ha minden fontos jel keznel van es nem alt-tal kell eloasni oket. Meg igy sokkal gyorsabban is gepelek, mivel meg a c64-en megszoktam es igy maradt.