Az apple soha nem volt luxusmarka. Amerikai jovedelemszinten egy dragabb, de alapvetoen kozepkategorias termekekrol van szo, amikbol tobbet adnak el mint sok gyarto azonos tipusu termekeibol osszesen. Ez tokeletes megfeleloje egy kozepkategorias tomegtermek definiciojanak. Azert gondoljak sokan luxusmarkanak, mert ugy adjak el. Es ezert pont annyival dragabb, mint amennyivel meg az atlagos vasarlo hajlando tobbet fizetni a logo es az 'eleterzes' miatt.
Csak Magyarorszagol nezve tunik draganak, bar luxusnak tovabbra sem az. Viszont ujabban nagymertekben kopik a marka csillogasa, ugyanis a fiatalok jelentos resze a szuleivel asszoicalja a gyartot, ami ellen lazadniuk kell. Arrol nem beszelve, hogy ma mar egy telefon az eldobhato kategoriaba tartozik, ha tonkremegy, akkor javitas helyett az ember vesz egy ujat, mert nem fog napokig varna a szervizre. Ezt persze a keszulekek erteke is mutatja, mert nyugati jovedelemszinten egyik tomegmarka termekei sem dragak. (lasd: samsung vagy apple)