Lószart, mama. A te definíciód alapján a Call of Duty is RPG, mert ott is karaktert alakítasz, xp-t gyűjtesz, képességek is vannak, sőt még F betűt is nyomhatsz hogy pay your respect a temetésen. Tuti RPG, mi más. Ennél már csak a Far Cry nagyobb RPG, ahol aztán kész skill treek meg craftolás is van.
Ehhez képest ugye a nyomorult Planescape Tormentben anno nem volt felszerelésed se (nem tudtál még vértet sem felvenni!), nem tudtad a karaktered costumizálni, még nevet sem tudtál neki adni, sőt crafting sem volt. A te definíciód szerint az nem RPG. Ellenben a CoD ...
Az RPG nem a fejlődéstől RPG. Ma már minden játékban van "fejlődés", nem is attól RPG, hogy karaktert alakítasz, szerepet játszol, mert azt csinálod a Super Marión keresztül a Doomon át szinte minden játékban. Még a craftingolás sem tesz egy játékot RPG-vé, a craftingolás eleve nem is volt szerves része a régi CRPG-knek, egyik gold box játékban sem volt, de nem volt az IE játékokban sem. Az RPG lényege egész más, megbeszélhetjük valamikor, de nem akarom szétoffolni a topikot ezzel.